Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Gött snack! :D Vart satt det där "special" relät nånstans? :-O) Gött med turboknuff! :mrgreen: :twisted:
trevligt trevligt, fick ett mejl där det står att Pixbox (dit jag laddat upp alla mina bilder) gick i konkurs den 1a nov så jag har till och med den 30e att spara ner bilderna på en annan sida och länka om allihopa. Tur man har varit så duktig och tagit ca 550 bilder på bara den här bilen och dessutom lagt ut dom på fler än ett forum :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
Fått jobb (nu till sist) och varit borta två veckor så nu när jag startade den knackade den ännu värre än vanligt men jag har fått tag på en adapterhylsa för min oljetrycksgivare så snart ska en mätare i bilen och kolla om den har oljetryck alls :roll: Slö som satan har den blivit också...

Positivt är att min bensinvärmare fungerar finfint iallafall :)
Dalmans: Ja du verkar också ha erfarenhet i samma område :wink:

Har äntligen fått i en oljetrycksmätare (blev en mekanisk direkt på motorn då den andra mätaren jag hade gick baklänges :roll: ) och svaret var ganska dystert.
Min. värdena var för B234:
900varv 1,0bar
2000varv 2,5bar
3000varv 5,0bar

Och jag hade med varm motor:
900varv 1,5bar
2000varv 2,0bar
3000varv 3,0bar

3 bar är max vad den orkar ge oavsett varm eller kall motor och varvtal så antingen är pumpen helt tät/slut eller så läcker den inuti motorn någonstans så inte undra på att den blåknackar värre än en diesel... :cry:
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 75
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]