Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Ja luktar det bränd olja så är det ju precis olja det är som läcker. Det tar ganska lång tid innan det märks på oljestickan då läckan förmodligen är rätt så liten. Fyll bara inte över max markeringen på oljestickan. :D
Ok! Låter ju inte helt bra om det läcker... :|
Hur lagar man ett sånt läckage förresten? Silvertejp?
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:Btw, så här ser det ut när kolvar och ventiler möts, t ex vid ett kamremsbrott som sker på en halv sekund:
Bild

Fortsätt kör med bilen du, en kolv som ser ut så där är ingen fara, bara fortsätta gasa......................
Haha vilken gullig måne! ;;-O
Men tveksamt om jag skulle vilja ha ett sånt där hål någonstans i motorn på Blå. Ser ju inte helt hälsosamt ut...
Användarvisningsbild
av White
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Ja luktar det bränd olja så är det ju precis olja det är som läcker. Det tar ganska lång tid innan det märks på oljestickan då läckan förmodligen är rätt så liten. Fyll bara inte över max markeringen på oljestickan. :D
Jepp! Bara att linda in hela motorn i silvertejp!
av Lillarapunzel
White skrev:
Lillarapunzel skrev:
Jepp! Bara att linda in hela motorn i silvertejp!
Ja, om man kan laga läckande avgassystem med silvertejp (ja, dessvärre har det hänt, dock förra ägarnas bedrifter på mitt fd. 940 vrak!) så varför skulle man inte då kunna göra samma sak här? :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Annars har ju (hör och häpna) Biltema ett "mirakel" medel som man kan hälla i motorn. Aldrig för att jag personligen skulle göra det på min bil. Du kan ju alltid testa med att hälla i ingefära i motorn, det stoppar iaf kylarläckage effektivt :shock: :P :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:Ajajaj.... Inte något hokus pokus medel i maskinen väl!?
Ingefära är ju en krydda så det är ju inget hokospokos medel :wink: det funkar även med kanel. Det bästa är ju om man har en halvtaskig blockpackning då kan man hälla i kanel i kylaren och så kommer det att lukta kanelbullar när man kör :mrgreen:
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 159
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]