Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det är 3 saker som hör ihop och SA4AQS är väldigt nära. Självklart volvo original, skitdyrt som nytt och rätt tidsepok för bilen :wink:

Säkringsboxar har jag 3 stycken obrända så jag tror jag klarar mig ett tag på dom :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Bild

Har efter lite pyssel lyckats få radion att fungera igen samt haft av fronten och diskat av den. Saknar tyvärr adapterkabeln som passar mot kontakten i bilen så om någon har en sån liggande (bara kontakten till själva stereon räcker men helst hela) så skicka gärna ett PM :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
Sitter två små högtalare i framdörrarna så kan det bli att låta sämre skulle jag bli förvånad :)

Så ser kontakten ut (hittade ingen bättre bild just nu)
Bild
Användarvisningsbild
av päpplet
Provade att koppla in hela rasket i isbilen och herrejävlar vilket bra ljud för att vara så gammalt :shock: Fast equalizer är ett krav för utan den lät det sådär.

MEN lite ålderkrämpor lider förstärkare och stereo av. Stereon är glapp i något kretskort för ibland börjar den ta in flera kanaler samtidigt och slutar reagera på knapparna. Skakar jag den brukar den bli bra så antagligen är det en kallödning någonstans så den ska nog gå att rädda.
Förstärkaren brummar så fort jag slår på ström till den så antagligen är det någon kondensator som är på väg att ge upp.
Användarvisningsbild
av päpplet
740in fyllde stor pojk idag, 16000 mil :) Är det inte för dyrt kommer händelsen firas med ett besök på volvo :wink:
av dalldall
fin bil! hade en 85 för en del år sen, det bästa med förgasare e att rätt justerad går dom billigt! körde 25 mil till ullared, ca 0,75 drog den.
Användarvisningsbild
av päpplet
tack tack, jo hyfsat billigt går den men förgasaren är verkligen inte rätt inställd när stiften blir kritvita i motorn :roll:
av dalldall
jag har alltid gjort så att först en redig service, sen ställt förgasaren så att när bilen e redigt varm måste man dra ut choken lite för att kunna dra på ordentligt, då går dom billigt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Det verkar vara förnuftiga beslut, säk[…]

Då känns det mycket lugnare, har t&au[…]

Dolda Vinkeln...

Jag svara mig själv här.... efter att ha[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Som rubriken lyder men min fundering är m&ari[…]