Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Dalmans skrev:Är din också T-5R-utrustad med moccainredningen?

En äkta T-5R har först och främst rätt färg (gul, svart eller grön)
moccainredning och allt annat lull-lull som taklucka barnstol i baksätet Tracs osv.
sen har alla utom italienarna 2.3 liters motor på 225 häst plus en overboostfunktion som får upp bilen till 240 häst under 30 sekunder.

italienarna har på grund av sina hårda skatteregler på motorer över 2.0 liter även denna 2.0 liters motor även i sina t-5R modeller... och utan overboostfunktionen.
jag har mocka inredningen tracks, el stollar, barn stol eluppvärmt baksäte, och lite annat lull.

så då är det en R jag har kan man säga, det som är en av bättre sakerna är ställ bara koni dämpare
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Dalmans skrev:men folk var lite tveksamma på Nordic R's forum i frågan... så jag har blivit ifrågasatt... fick dock rätt i slutändan och är nu fullvärdig medlem... och dom dårarna lurar man inte i första taget så jag litar på deras kompetens..

En första grej dom frågade vad vad som stod under mitt tanklock... många som bygger om sina T5or till T-5R glömmer ofta att byta ut klistermärket där...

står det T-5 eller T-5R under ditt lock? :)
har inte kollat kan göra det i morgon när den hämtas :)
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Dalmans skrev:Vilken färg har du?
Den är blå metallic (417-11)

kolla här under tråden Rookker´s T5
av Thomas J
jag menade bilar gjorda i sverige..
har även för mig att det skiljer på mockan i stolarna, på R är det mocka där man sitter och på T5R är det mocka på sidorna och skinn där man sitter.
av Thomas J
Min gamla R hade automat och 240 hk. men trimmad till ca 300 hk. Gick rätt bra men inte så kul med aut.
Nu skulle man nästan köpa en T- röd och leka lite med. En fin orginalbil är svår att hitta
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]

Läcker spolarvätska avstängd