Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zell
Tempsensorer i kupén såg ok, men dammsög dem ändå.
Kupéfiltret var det skit i, men inte så pass att det skulle bli stopp i luftflödet och därför fläkten inte gick. (Fascinerande hur mycket skit som satt i fläkten bara efter drygt ett halvår).

Nu när man har börjat rota i det hela och sambon undrar vad man gör säger hon, som i förbigående och att det inte alls är så konstigt, att det luktade bränd el idag när hon körde den... go figure...

Bara börja riva..
Användarvisningsbild
av Zell
Har bytt kupéfläkt nu, funkar kanoners igen. Semestern räddad.

Men den vibrerar på 50-100% fläktstyrka. Verkar inte vara helt kalibrerad från fabrik.
På max så är det t.om. så att intrumentpanelen vribrerar och låter. Inte så härlig komfort då =/
Men jag har mailat Skruvat.se för att se om jag kan byta den efter semestern.

Sedan läste jag här i forumet en smart grej om att kolla om det är lödfel på ABS-boxen. Ha bilen igång och stå still med den och se till att lampan inte lyser. Sedan slå lite på boxen. Och mycket riktigt, lampan tändes.
Användarvisningsbild
av Zell
Nu har man tonat rutorna också. Tänkte att jag köper Biltemas solfilm för att träna lite med.
Sidorutorna i bagageutrymmet var en barnlek, bra blev det också. Värre var det med bakrutan. I och med att Biltemas film inte kan värmas så blev det till att dela filmen i flera delar. Men kan ju säga såhär i efterhand att det blev bara skräp av det hela. Det fastnar inte fastna i skarvarna. Får köpa en vettig film till bakrutan sedan nån gång som man får värma.

Passagerarrutorna hann jag inte med (gjorde detta en dag innan vi åkte på semestern :) ), får ta dem sedan.

Men såhär blev det iaf
Bild

Och såhär ser det ut där vi står just nu. Campa lugnt! :D
Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Batmacs Model 3 2020 - Enemy - såld

:-) Grattis! Vad blir det nu då? :-)