Moderator: Moderatorer
EbbevonVolvo skrev:Jaha, då har ett år gått. Var inne med bilen på service i tisdags, exakt ett år efter uthämtandet. Det blev ganska exakt 1250 mil på detta året. Bensinförbrukningen under detta året hamnade på 0,80 liter/mil. I mitt tycke riktigt bra för en XC60, och mindre än förväntat.Då blev det en garagetråd i alla fall.
Bilen har skött sig riktigt bra, det ända märkliga som hände var när start/stopp systemet inte återstartade bilen mitt i en korsning. Först efter att öppnat och stängt förardörren gick det att starta bilen. Inga felkoder fanns. Utöver det har jag bara fört en diskussion om automatlådans ovilja att välja en högre växel, även när ECO+ knappen är intryckt. Spakar man manuellt så går det utmärkt att växla tidigare, och på så sätt minska förbrukningen.
Varit inne två gånger och fått ny programvara och vinterdäcken pålagda. Någon liten justering av bakre kofångaren.
Vid senaste servicen justerade min otroligt duktiga och trevliga PST takluckan, som inte gick ner tillräckligt i bakkant. Priset på servicen var 0 kronor, fick tre års fri service "på köpet".
Jag är helnöjd med denna bil.
EbbevonVolvo skrev: ↑tis 25 sep 2018, 00:30Är din tyst? Jag har en liknande med f**skapet rasslar så jag blir tokig. Om din är tyst så får jag nog uppdatera, din ser också något mindre ut än den jag har.EbbevonVolvo skrev:Jaha, då har ett år gått. Var inne med bilen på service i tisdags, exakt ett år efter uthämtandet. Det blev ganska exakt 1250 mil på detta året. Bensinförbrukningen under detta året hamnade på 0,80 liter/mil. I mitt tycke riktigt bra för en XC60, och mindre än förväntat.Då blev det en garagetråd i alla fall. :-D
Bilen har skött sig riktigt bra, det ända märkliga som hände var när start/stopp systemet inte återstartade bilen mitt i en korsning. Först efter att öppnat och stängt förardörren gick det att starta bilen. Inga felkoder fanns. Utöver det har jag bara fört en diskussion om automatlådans ovilja att välja en högre växel, även när ECO+ knappen är intryckt. Spakar man manuellt så går det utmärkt att växla tidigare, och på så sätt minska förbrukningen.
Varit inne två gånger och fått ny programvara och vinterdäcken pålagda. Någon liten justering av bakre kofångaren.
Vid senaste servicen justerade min otroligt duktiga och trevliga PST takluckan, som inte gick ner tillräckligt i bakkant. Priset på servicen var 0 kronor, fick tre års fri service "på köpet".
Jag är helnöjd med denna bil. :-D
I samband med servicen gjorde jag även en investering som kommer att spara pengar åt mig. Har glömt p-skiva en gång och det kostade 800 kr. Denna kostade 429 kr.
park.jpg
Lövet skrev:Är din tyst? Jag har en liknande med f**skapet rasslar så jag blir tokig. Om din är tyst så får jag nog uppdatera, din ser också något mindre ut än den jag har.Ja du, antagligen är den det.
EbbevonVolvo skrev:Det är nåt plastrassel från batterilucka eller nåt som troligen är problemet i min. Vet inte om jag orkar engagera mig i att skaffa en ny dock. Använder den lite för sällan.Lövet skrev:Är din tyst? Jag har en liknande med f**skapet rasslar så jag blir tokig. Om din är tyst så får jag nog uppdatera, din ser också något mindre ut än den jag har.Ja du, antagligen är den det. :-D Visste inte om att det kan låta från dom. Den är helt elektronik och om jag skakar den så hörs inget. Köpte den på Bilia.
Wibe skrev:Det var ju en nice lösning för bagageskydd. Kanske hade kunnat funka med texten Inscription om det är möjligt att göra??Allt är möjligt. Det är bara fantasin som sätter gränserna. Alla som håller på med bildekor och monterar texter kan fixa det. Så gör det!!
Skickat från min iPhone med Tapatalk