Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

För att vara så dyra så ser det ju ut/känns som att det är Biltema kvalité på dom. Skulle nog ha blivit mer eller mindre förbannad om jag själv hade köpt dom för det priset och sen så passar dom inget bra, plus den dåliga ytfinishen.
Nä, de sitter inte bra. Jag är inte alls nöjd så det får nog bli en reklamation. Hoppas det går att reklamera. Synd detta för Vparts verkar annars ha bra produkter, men dessa var långt under förväntan. Tyvärr inte alls värda pengarna. Jag får ta och försöka få tag i ett par orginalare istället.

I dag i detta regnväder så upptäckte jag en inte särskilt trevlig sak. Det läcker in vatten i bilen. :( Nämligen vid förarplatsen läcker det från vänster hörn, alltså från ytterkanten, och rinner ner mot golvet. Hoppas att det inte är något allvarligt. Är detta något vanligt problem med 240:s? Har ni några gissningar på vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Har upptäckt ytterligare mindre rolig grej. Differentialen på bakaxeln läcker lite. Hur allvarligt är det?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Beror ju på vad som menas med "lite"... Det är ju inte så fruktansvärt mycket olja i diffen(2l kanske?), och blir nivån tillräckligt låg så dröjer det nog inte många hundra meter innan den rasar ihop.

Men, det är ju inte svårt att fixa, det borde bara vara att köpa ny packning och ny olja, och byta.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Det droppar lite hela tiden. På en hel arbetsdag (9h) så var det en några kvadratcentimeter stor fläck på asfalten där det hade droppat. Läcker kanske inte så farligt mycket men jag borde nog åtgärda det så fort som möjligt. Vore inte särskilt kul med ett bakaxelras.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18
Liten ventil i gasspjället B230E

Bytt till en B230E motor från en 740 i min V[…]

Ingen aning men testa att dra ur säkringarna […]

Hoppar på denna tråd. Har en en Volvo[…]

Sena GDI, minns inte vilket fabrikat men det var j[…]