Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Daydreamer: jag har hört om det fenomenet många gånger, senast en kompis som hade inne sin på mrcap, så det är absolut inte märkesspecifikt. Undrar snarare om det är något handhavandefel, för vissa verkar klara sig utan det.
grillchips skrev:Daydreamer: jag har hört om det fenomenet många gånger, senast en kompis som hade inne sin på mrcap, så det är absolut inte märkesspecifikt. Undrar snarare om det är något handhavandefel, för vissa verkar klara sig utan det.
Ok så då är det inte bara biltemas som är dåligt. Gjorde ju så som det står i bruksanvisningen när jag applicera medlet det gick ju bra så länge man inte använde torkarna. Började att använda torkarna mer på senare tid efter att effekten från medlet avtagit och det var då hinnan började inte med en gång men det kom mer och mer ju mer jag använde torkarna :???: Ska prova igen och se om det blir samma sak och skulle det bli så får jag ha på lite bromsrengöring på rutan då försvinner det.
Annars är jag skitnöjd med medlet, sidorutorna är ju skit lätta att skrapa bort isen ifrån när man använder det medlet :)
För mig har nog alla glasbehandlingar fungerat bra. Använder Aquapel eller PPS. Hade det varit besvärligt att se ut då hade det åkt bort direkt. Brorsan får sina rutor behandlade av mig typ två gånger/år. Svärfar lägger sitt själv numera.
Rutorna går även lätt att torka torra efter tvätt.
626mil utan invändig rengöring. Dammsög och torkade med en fuktig mf trasa utan något medel.
Hundarna sitter alltid i bur när dom åker med men trots det blir det en del hår på bagagemattan. Mattan är Volvos originalmatta med tyg på ena sidan och gummi på den andra. Mer lättskött tygmatta får man nog leta efter. Hundhåret satt inte alls fast som det gör på sidorna i bagaget.
Bild
Bild
Ja dom är ett stort lyft mot de som det bara står Volvo på. Vet inte när R-Design listen kom. V60 R-Design MY13 hade vanliga Volvo lister som inte utmärkte sig alls.
Är lite sugen på Polestars lister som lite diskret styling.
Perra83 skrev:Tack ska ni ha!
Första modden skedde i fredags. Underhållsladdning är viktigt. Har beställt en Ctek MXS 10. Iofs inga fel på Ctek Polar el 5.0 Test and charge men det laddar nog lite snabbare med en 10.
Bild
Kopplad direkt på plus och minus på batteriet?
Har du start/stop funktion i bilen?
Jag får nog se till att få i tygmattorna i mina bilar nu, plastmattor med grus ser bara sååå sunkigt ut.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Bästa mobilhållare till V60 -24?

Som JHg skrev, Brodit is the shit.

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]