Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Nu är tricket med handbroms testat, utan framgång. Det enda som hände när jag ryckte till ordentligt i handbromsen var att farten minskade avsevärt. Helt tyst, utan nått ljud alls. Men jag är inte förvånad, eftersom skivor, klossar och backar är nya runt om. :lol:

Nordic man, detta med styrväxeln är kollat av lokala meken. Även inre styrleder är kontrollerade och fullt friska. Byttes för ett par år sen av säpo.

Flera tips tack. :D

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
Kvällens lilla uppdate består av en ny streamer i vindrutan.
Var så less på den gamla, för den var trasig. Samt att valet av text uppkomemr av att så många tror att det är en 940, inte en 960. Då måste man skriva vilken bil det är ju. :lol:

Bilder finns på
http://www.adde.dk/volvo960/Bild002.jpg
http://www.adde.dk/volvo960/Bild003.jpg

Nej, bilen är INTE nytvättad... Den är avspolad från såpvatten, sen monteringen av streamer... :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Nexus
Addekarlsson skrev:Kvällens lilla uppdate består av en ny streamer i vindrutan.
Var så less på den gamla, för den var trasig. Samt att valet av text uppkomemr av att så många tror att det är en 940, inte en 960. Då måste man skriva vilken bil det är ju. :lol:

Bilder finns på
http://www.adde.dk/volvo960/Bild002.jpg
http://www.adde.dk/volvo960/Bild003.jpg

Nej, bilen är INTE nytvättad... Den är avspolad från såpvatten, sen monteringen av streamer... :D

Mvh/ Adde
Snygg Streamer på 940:n :-E
av Addekarlsson
grammse skrev:Snygg Streamer på 940:n :-E
(PO) :lol:
Jag visste att nån skulle säga så. :D

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
Nu har det blivit lite till gjort på bilen, så här inför vintern.

I torsdags monterades 3 st blå bosch big knick med glimmor, som ersätta dom vita jag hade förra vintern. Snyggare med blå lampor åp en blå bil, samt att jag gillar ljuset bättre från dom blå.

Idag bytte jag generator, från 100A till 120A, så nu ska det ladda lite bättre när det bli ner mot -35 grader. :D
Så monterade jag i dubbla batterier oxå, för säker drift av bensinvärmaren.
Har ju rivit ut luftfilterboxen till förmån för ett öppet filter tidigare i sommar. Den platsen har batteri nr 2 fått nu. Så sitter batteri nr 2 direkt kopplat på generatorn. Så nu har jag totalt 134Ah batteri, om man är ful och bara plusar ihop båda batterierna. :D
Inte rätt att räkna så, men det låter ju bra i alla fall. :lol:

När jag bytte generator så upptäckte jag att ett av 3 fästöron för generatorn var av. Så den har suttit med bara 2 bultar tidigare, och gör det nu med. Orka riva halva bilen för ett fäste, som jag inte får tag på ändå. :D

När jag for på macken för att köpa kabelskor för 25mm2 kabel (ja, det räcker, längsta kabel jag satt för batteriet är 0,4 meter) så hände nått kul.
Tog ju oldsen på macken, eftersom volvon inte hade nån generator ännu. På väg hem så small det till, så började det ryka massor, och bilen gick knappt styra. Öppna huven och kolla, då var det kladdigt massor över hela motorrummet. Lyckades spränga en hydraulslang till styrservon. :lol:
Så nu måste jag skaffa sån slang med, och fixa detta lite snabbt innan vintern kommer. Går knappt köra nu utan servo, och försöka ratta in bilen i ett trång garage tan servo låter inte så lockande. :lol:

Kul med 2 bilar som man ska skruva i. Aldrig utannått att göra kan jag lova. :D

Mvh/ Adde
av Gemini__
Stilig bil du har i din ägo, underbar komfort i dessa vagnar.

Mvh:
Thomas
av Addekarlsson
Tackar för det. :D
Jo, komforten är underbar, så länge man inte åker med 215-45-17 på däcken. Stötigt massor med såna däck tycker jag. :D

Mvh/ Adde
av Gemini__
Ja, komforten blir ju tyvärr lidande med dessa dimensioner.

På tal om annat, brukar du märka att bilar saktar in när de upptäcker din vagn på t ex motorvägen? Tänker på dessa integrerade backljus å grejer, måste vara många som tror att det är en civilare eller likn. Du kanske brukar skrämma upp folk ibland :)
av Addekarlsson
Numera så är det knappt nån som reagerar på dessa lampor, men för ett år sen, när jag köpte bilen, så var det många som saktade ner ja. :lol:
Jag bor på en mindre ort, så bilen är numera känd som ofarlig, bara lite gasglad. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Nexus
lånar tråden lite :oops: Adde. Men jag har upptäckt fördelen med att åka svenson bil :) man blir nästan aldrig stoppad i en poliskontroll. Med min fd lätt hottade japanare var det nästan mera regel än undantag man blev invinkad och de gnällde på minsta lilla sak. vol:-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Vibrationer bakvagn vid inbromsning.

Byt hjul mellan fram och bak? När du bromsar […]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]

Jag hade liknande problem, men bara vänster s[…]

Vad är den värd?