Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Låter ju riktigt bra :) Har mailat runt till lite verkstäder som är kopplade till OCL brorsson som verkar vara distributör av eibach i sverige för att se vad de vill ha för pris monterat och klart. Är det 25mm-sänkningen du har på bilen just nu? Den ser lägre ut än så! Vore ju riktigt schysst om man fick lika snyggt resultat på V40:n :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Då var verkstadstid bokad för felaktig parkeringshjälp också. De sa att den eventuellt inte går på garantin, yttre åverkan hit och dit. Hoppas verkligen man slipper den sura utgiften för jag har inte märkt att jag misshandlat den på nåt sätt. Har ju kört lite högtryckstvätt på bilen men inget just mot givarna för den.
Pessimisten i mig säger dock att om det finns en möjlighet i helvete att de nekar mig ersättning så kommer de göra det.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jajjemän, 25mm är iallafall det jag beställde. Nu minns jag inte exakt hur det var, men jag tror att de hade 25mm till någon annan Volvo-modell medan 30mm var det som fanns till V50/S40 just då. Så efter lite mailkontakt med tysken så kom vi överens om att han skulle kontakta tillverkaren och därigenom få hem 25mm som funkade till min bil. Väl hemma så fanns det inte specat någonstans på kartongen, bipacksedel etc vad det var för fjädersort, annat än Eibach Pro Springs på originallådan.
Hade förstås kunnat mäta före och efter men eftersom det kan vara lite olika hur de sätter sig efter ett tag så rann det ut i sanden, jag var mest glad över att få Bettan närmre backen. :) (Det var sambon som tokvägrade mer än 20mm som är standardsänkningen från Volvo till R-designpaketet, annars hade jag slängt på H&R 35mm.)

Yttre åverkan på parkeringshjälpen? Ska bli intressant att se hur de styrker det, hade man haft någon form av parkeringsskada så hade jag köpt det men om bumpern är ren och fin så ska de ha en jäkligt bra anledning tycker jag. Jag kör alltid min med högtryck och är absolut inte extra försiktig kring sensorer etc. Sådant ska de ju för tusan tåla.
Användarvisningsbild
av crumpets
Det blir ju inte så mycket att mäta eftersom orginalfjädrarna kan vara av olika bra status :) Men gillar du dina 25mm lär ju 30mm bli utmärkt!

Parkeringssensorerna ser totalt orörda ut utifrån, så det vore väl om de typ kunde hitta nåt som antyder att jag varit oförsiktig. Men det skulle jag vilja påstå att jag inte har varit... Har bara tvättat bilen precis som vanligt, inte sprejat varken extra hårt eller löst mot just sensorerna.
Användarvisningsbild
av joel80
Bevisbördan ligger ju helt på säljaren fram till 6 månader efter köp, det är en helt vanlig reklamation ju! Klarar dom inte vanliga förhållanden med väder och tvätt är det ju fel på konstruktionen!
Användarvisningsbild
av crumpets
Läste instruktionsboken som PDF nu. Det står uttryckligen att sensorerna ska tvättas med vatten och schampo. Söker man på högtryckstvätt står det inget om att den inte får användas mot p-sensor. Däremot står att man ej ska högtryckstvätta rakt in i låsen. Med det i ryggen borde jag inte -kunna- få detta avslaget.
Jag håller f.ö. med dig helt Joel, klarar en produkt inte vanlig användning är den felaktig. Däremot har jag tyvärr fått så många garantier nekade förr att jag tappat hoppet totalt mer eller mindre :) Tycker aldrig det känns som man som privatperson kan få rätt i sånt här. Men när instruktionsboken faktiskt uttryckligen säger åt en att tvätta dem borde jag ju inte kunna få fel för detta... Har ju som sagt inte toksprejat dem heller.
Användarvisningsbild
av joel80
Det är inte garantin du ska hänvisa till, den styr handlaren till större del över. Det är en reklamation av en felaktig produkt/funktion enligt konsumentköplagen. Den är inte förhandlningsbar och ger dig som privatköpare riktigt bra skydd, i allafall de 6 första månaderna från köp.'
:)
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag har också hört att man inte ska använda högtryckstvätt mot dem men jag tvättar ofta och har använt högtryckstvätt utan att ta hänsyn till sensorerna i 3 år nu och dom fungerar fortfarande.

Har även svårt att tänka mig att en biltvätt tar hänsyn till dem och hur många kör inte i sådan?
av Lövet
Många bilar har ju sensorer fram och inte går de sönder av att åka i regn på autobahn? Borde väl vara ungefär samma vattentryck.
Användarvisningsbild
av Perra83
Varför måste man berätta hur man tvättar bilen? Och som sagt så står det inte att man inte får tvätta med högtryckstvätt. Sen skulle väl alla gå sönder om det är tvättens fel.
Även ja tvättar båda bilarna med högtryckstvätt och har gjort i alla år och det har gått bra.

Nej stå på dig om dom tjafsar!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 31

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin