Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nya stabiliseringsstag samt ett växlande relä inhandlat så nu fungerar fläkten normalt också. Ska bli intressant att se om den blir stabilare med nån frisk bussning i framvagnen :lol:
Inhandlat 8 liter glykol (va väl fan också om det inte borde räcka ett tag) och ett filterrengöringskit för K&N filtret så jag kan börja använda de också :)
Samt att hela skrivbordet är fullt av isärplockade mätarhus, nån bensinmätare borde funka :lol:
Bild
Hittade en hel bensinmätare i sista mätarhuset jag hade över :D Lyckades också pilla liv i en lampa som jag inte riktigt vet vad den betyder men den lyser då när jag vrider på tändningen. Ser ut som en varningslampa för hög avgastemp eller överhettad katalysator

edit: Lagret i remskivan till AC-kompressorn har nog börjat ge upp för den gnäller väldigt hårt från den sidan så jag ska nog överväga om att skaffa en kortare rem och låta den vila en stund :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
Bensinmätaren har väl börjat sväva iväg i sina egna drömmar ibland men den är då betydligt mer tillförlitlig än den gamla men jag ska göra ett försök att löda om ett par andra.

Började förbereda för vintern idag:
Fick i stabilisatorstagen
Bild
Sprutade på lite underredsmassa på dom också så dom kanske står emot lite längre

Viss skillnad gammal vs ny :lol: Gamla bussningarna klämde knappt åt mot krängningshämmaren så nu är bilen helt stum fram om man försöker gunga på ena sidan :P
Bild

Och slutligen så fick jag på vinterdäck innan snön kommit så jag känner mig riktigt duktig :lol:
Rostiga plåtfälgar ON!
Bild
Är ju iallafall 4st likadana fälgar med fin obalans i framhjulen

Har hällt i glykol, luftat värmepaketet och tömt och spolat ur spolarvätsktebehållaren och fyllt upp den så nu börjar den bli redo för ett lass snö. Skulle väl ha gjort nånting åt ventillyftarna och stolsvärmen också men det vete fan om jag har tid med. Måste svetsa klart amazonen innan besiktningen går ut
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 75
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar