Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:
Gelis skrev:Nu är jag nästan övertygad att människan driver med oss, inte ens säkert att det är en hon bakom tangentbordet.
Om det nu är en tjej så sitter hon säker och asflabbar åt raseriutbrotten och elaka kommentarer från somliga.

Men men det är kanske det som gör den här tråden så kul att läsa.
Håller med, av någon anledning tycker jag att denna tråden är kul att läsa :-DD
Fast du vet ju iaf att jag inte ljuger om vem jag är ;)
Jajamän :-)-)
av WEST
White skrev:Äh, va fan! Bilen går ju bra nu, bara tuta och köra! :-)-)
Jag var tvungen att registrera ett konto för att svara i den här tråden men visst är det så! Jag har under mina 58 år aldrig varit med om något liknande. Visst har man mer än gång hört talas om fenomenet motorer som vilat sig i form, men det har man ju tänkt bara var en skröna. Det kanske endast är de med 0W-30 i blodet förunnat med sådana här små vardagsmirakel? Alltså människor som inte bara är bilkunniga men som har det där lilla extra, den särskilda fingertoppskänslan.
Lillarapunzel skrev:Tänker inte köra med hästsläp, nej. Däremot kommer den att få vara "nödlösning" vid enstaka, kortare sträckor om max 3 mil t.o.r. tills kamremmen byts tänkte jag :D
Det låter ju som att motorn är i topptrim igen så försök se till att boka tid och byt kamrem när ni får tillfälle. Om det skulle börja låta tills dess så stannar du bara bilen och växlar till N och varvar motorn tills det slutar låta.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
White skrev:Är lite nyfiken... OM nu kamremmen skulle gå åt helvete när ni är ute och kör, hur löser ni det? Blir det motor från skroten då eller... :)

Min spontana gissning är skrotning av bilen... Är tämligen säker på att ingen utav dom har kompetens att byta hela motorn själva(.... eftersom dom inte ens kan byta kamremmen.....), och inte tror jag dom är så pass dumma att dom betalar sisådär 10-15 lök i arbetskostnad för att byta på verkstad :roll:
Inte ens jag skulle betala den summan för byte av motor i min bil, trots att jag är tokkär i den :P Jag skulle ju iofs se till att byta motorn själv så bilen blev rullandes igen, men om jag inte hade den möjligheten/intresset/kunskapen/envisheten så skulle nog även min gå till skroten, ev. säljas i delar dom delar som är något av värde...
85x70 ligger så lågt i värde att en sådan reparation hos verkstad ärligt talat inte är försvarbart, när man i princip kan få TVÅ fullt fungerande och godkända 85x70 för samma pengar.
Givetvis är det alltid sorgligt att se bilar gå till skroten pga. användarfel/laterier när det så enkelt hade kunnat undvikas... men någonstans lär man ju dra en ekonomisk gräns. Speciellt när man är inkompetent/inte bryr sig ett skit och inte kan/vill göra något själv.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det är ju även synd nu ifall Lillarapunzels bil går till skroten :( då den ser ut att vara jäkligt rostfri :)
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Lillarapunzel skrev:
Gelis skrev:Nu är jag nästan övertygad att människan driver med oss, inte ens säkert att det är en hon bakom tangentbordet.
Om det nu är en tjej så sitter hon säker och asflabbar åt raseriutbrotten och elaka kommentarer från somliga.

Men men det är kanske det som gör den här tråden så kul att läsa.
Allt jag sagt om mig själv i den här tråden är sant, ja. Så ja, jag är tjej 18 år gammal och har en egen häst. Samt bor utanför Sthlm.
Men ja, det är nästan lite underhållande att ni kan bli så förbannade på ett internetforum, på en person ni öht inte har någon relation till.
Vi bryr oss om bilen bara. Alla vet att fordon och maskiner också har känslor. :D
av Lillarapunzel
White skrev:Är lite nyfiken... OM nu kamremmen skulle gå åt helvete när ni är ute och kör, hur löser ni det? Blir det motor från skroten då eller... :)
Vi köper en ny motor? Simple as that! :D
Borde väl finnas på Biltema, Mekonomen eller dylikt.
av Lillarapunzel
White skrev:Nu tror jag på allvar att personen bakom tangenterna bara driver med oss! :shock: (*Luktar troll*)
Nej?
Men såklart jag fattar att Biltema/Mekonomen m.fl. inte säljer hela, kompletta motorer. Jag är väl inte dum i huvudet heller! Men jag menar, att de måste väl sälja de delarna som ev. går sönder vid ett ev. (hypotetiskt) kamremsbrott?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
White skrev:Nu tror jag på allvar att personen bakom tangenterna bara driver med oss! :shock: (*Luktar troll*)
Nej?
Men såklart jag fattar att Biltema/Mekonomen m.fl. inte säljer hela, kompletta motorer. Jag är väl inte dum i huvudet heller! Men jag menar, att de måste väl sälja de delarna som ev. går sönder vid ett ev. (hypotetiskt) kamremsbrott?
Det är bara att du skriver in din bils regnumer på Biltema/Mekonomen och börjar att leta :wink: efter kamrem, vattenpump, ventiler, kolvar, stakar, topp, block, mm låter billigt :roll:
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 159

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]