Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det finns a-stolpar med plats för 3 mätare, men aldrig sett för 4(diskuterade vi inte dom tidigare i tråden? eller var det någon annas tråd...).

Tyvärr lär jag gå emot strömmen, tycker inte dom där mätarna var snygga alls :) Speciellt inte volt-mätaren. Är voltmätaren kopplad direkt till batteriet, eller är den kopplad till tändningen?

Fascinerande hur du kan få sån kabelsallad av ynka 5 kablar dock :mrgreen:
White skrev:Snygga mätare det där. :)
Tack tycker det samma :D
Lucif3r skrev:Det finns a-stolpar med plats för 3 mätare, men aldrig sett för 4(diskuterade vi inte dom tidigare i tråden? eller var det någon annas tråd...).

Tyvärr lär jag gå emot strömmen, tycker inte dom där mätarna var snygga alls :) Speciellt inte volt-mätaren. Är voltmätaren kopplad direkt till batteriet, eller är den kopplad till tändningen?

Fascinerande hur du kan få sån kabelsallad av ynka 5 kablar dock :mrgreen:
Det vi diskuterade tidigar i den här tråden var bara om det fanns modellanpassade och det gjorde det och dom var svindyra :) hittade bara modellanpassade som hade max plats för tre mätare.

Ja alla tycker vi olika, tycker iaf att dom är snyggare än dom första jag köpte. Nu har ju även Jula börjat att sälja mätare till bilen och dom är också snygga tycker jag och dom är billigare än Biltemas. http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... re-619567/ dom ser ju lite små skumma ut så här på nätet men dom såg helt ok ut i affären :)

Ja jag vet det blev ett ormbo :oops: ska ta och snygga till det, gör som så att jag tar bort reläet förstår inte riktigt hur jag tänkte när jag satte dit det (S) det är ju så liten ström som mätarna tar. Ja voltmätaren ärr kopplad till tändningslåset detsamma gäller för belysningen till mätarna, dom tänder sig så fort jag vrider nyckeln till läge ett.
Jula's voltmätare såg bra mycket bättre ut :) Batterimätaren bör med fördel kopplas direkt till batteriet för att få så litet spänningsfall som möjligt. Jag tror iofs inte det skiljer så jäkla mycket, men iaf...

Smidigaste stället att tjuva sig in på med mätarna på den där positionen borde vara kablarna för belysningen på instrumenthuset. Fast om du fortfarande har halogen i instrumenthuset så kanske det är lite dumt. Halogen drar ju bra mycket mer ström än LEDs.
Lucif3r skrev:Jula's voltmätare såg bra mycket bättre ut :) Batterimätaren bör med fördel kopplas direkt till batteriet för att få så litet spänningsfall som möjligt. Jag tror iofs inte det skiljer så jäkla mycket, men iaf...

Smidigaste stället att tjuva sig in på med mätarna på den där positionen borde vara kablarna för belysningen på instrumenthuset. Fast om du fortfarande har halogen i instrumenthuset så kanske det är lite dumt. Halogen drar ju bra mycket mer ström än LEDs.
Voltmätaren vekar visa spänningen exakt ska kolla med en multimeter och se om det skiljer något :) Sen så skrev jag fel igår volt mätaren är kopplad till batteriet och den går via reläet som slår till när jag vrider nyckeln till läge 1.
White skrev:Tycker faktiskt Biltemas mätare är snyggare än den från Jula. :)
Ja samma här biltemas är stilrena och snygga julas känns lite hmm och fördelen med biltemas är att dom är lätta att läsa av och det är ju väldigt bra så man inte tar ögonen från vägen för länge.
Idag för exakt ett år sedan var jag iväg och köpte bilen :D å bara för det så var jag till Biltema och köpte en oljetrycksmätare i present till bilen :lol: :mrgreen: något måste ju bilen få :wink:. Tänkte även köpa en oljetempmätare men dom som fanns kvar har någon klåfingrig jäkel öppnat och haft sönder förpackningen :x så det får vänta tills dom får in nya. Sen så måste jag även försöka komma på hur jag ska sätta alla mätare är ju 4 mätare som ska ha plats någon stans :)
White skrev:Oljetryck och laddtryck tycker jag är viktigast, följt av oljetemp och volt. Klar bilen ska ha present! :wink:
Ja tänkte gör som så att jag köper ett till fäste för a-stolpen för en mätare och så gör jag så att jag flyttar upp voltmätaren och laddtrycksmätaren ett steg och så sätter jag oljetemp och oljetryck allra längst ner. Får ta och åka å köpa hållarna först så att jag ser att det blir bra. För då får man en snabb blick över laddtryck oljetemp och oljetryck, voltmätaren kollar jag nästan enbart på när jag står still.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 252

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]