Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Tjenare

kom på att pulververkstan jag har i åtanke har en bläseter av modellen stor :D kan kolla vad d et skulle gå på att stålkuleblästra och pulverlacka 2 hjul.

Ska du ha klarlack också?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tja bara för att det är intressant får du gärna kolla men eftersom jag redan har två uppsättningar aluminiumfälgar så vill jag inte lägga några pengar på plåtfälgarna.
Kolla på pris utan klarlack, :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Har du vaxat fälgarna eller är dom "bara" tvättade? Vad tipsar du om att jag använder för rengöringsmedel samt vax?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av TheBree
Brainded skrev:Har du vaxat fälgarna eller är dom "bara" tvättade? Vad tipsar du om att jag använder för rengöringsmedel samt vax?

mvh
Anders
Jag kan ju skriva hur jag gjorde med mina:

Började med biltemas fälgrengöring, detta ska man lägga på innan man börjar spruta med vatten. Och så gnodde jag in det med en diskborste och lät verka i någon minut. Sedan sköljde jag av. Efter det tog jag ett schampo, jag själv använde Turtle Wax Supertvätt http://www.micro.se/bilvard/schampo/tur ... tt_1l-2531. Ta något som passar :P . Lägg på med svamp och skölj av. Efter att du gjort denna proceduren på fälgarna så torkar du av dem (jag använde en frotté handduk). Låt stå och torka över natten för att de ska vara riktigt torra och fina till vaxningen.
Dagen efter så var de dags för vaxning, jag använde Sonax Fälgförsegling http://www.sonax.se/s436100.html. Bara att spraya på på fälgen, lägg ett tunt lager och torka ut det med lämplig trasa (jag använde en gammal socka :P) . KLART!!!

För mig blev det kanon bra. Plus att det gick smidigt och fort!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det absolut bästa sättet att rengöra fälgar är i varmt badkarsvatten. :wink:
Jo jag använde Biltemas fälgrengöring (oxalsyra) och avfettningsmedel. (Ta det försiktigt med sprayandet av fälgrengöringen om du är inomhus och om du vill fortsätta andas. :shock: ). Det sista som inte ville gå bort tog jag med T-röd.

Jo jag har både polerat och vaxat dem. Använde samma medel som till bilen. Sonax polish och sen sonax hårdvax. Det har funkat bra till bilen så det funkar nog bra till fälgarna också. Men som sagt så vet jag inget om hållbarheten eftersom jag inte använt fälgarna ännu.
Användarvisningsbild
av Brainy
Tack tack, den där fälgförseglingen verkar ju intressant! Vad tror ni om att vaxa först och sen lägga på den? Ungefär som med en lackförsegling?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av TheBree
Brainded skrev:Tack tack, den där fälgförseglingen verkar ju intressant! Vad tror ni om att vaxa först och sen lägga på den? Ungefär som med en lackförsegling?

mvh
Anders
Ja de kanske vore det ultimata. Jag har inte tänkt så långt att man kanske skulle vaxat fälgarna först. Fast jag gjorde ju som det stod på flaskan, ungefär.

Du får äran och prova, Anders.
Användarvisningsbild
av bjompa
Tomas88 skrev:Perfekt. Vem ordnar transport?

Bjompa du körde lastbil va? Det får du fixa. Annars får sewe ta de. :wink: :lol:
Jaja, vart ska ja då??

~Kalle~ skrev:
bjompa skrev:Är de en Fiat på bilden??
Men herregud :shock: Du måste väl se att det är Braindeds SAAB 9000?

/Kalle
Same shit... :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nu kom jag på en sak. Jag har ju en sån där jagrullardekal liggades som jag inte monterat. :shock:
En sån fin som Grammse fixade så att vi fick. :wink:
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 137
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]