Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjompa
Tomas88 skrev:Jo har faktiskt funderat på det. Alltså att sätta över vinterdäcken på alu-orginalfälgarna.
Men sen är det ju bara det att de däcken som sitter på dem är ganska bra. Två av dem är köpta i år och de andra två har ca 5 mm kvar.
Sen vet jag inte om det går heller. Vinterdäcken är 185or och sommardäcken 195. Går det sätta 185or på fälg avsedd för 195?

Har lite dilemma om hur jag skall göra med fälgar & däck. Sen till våren vill jag ju inte köra slut på de ordinarie sommardäcken men vad ska jag göra med dem då? Sälja? Utan fälgar eller med och i så fall med vilka fälgar?
Har för mej att de är 185 på mina vinterdäck å dom sitter ju på likadana fälgar som du har sommardäcken på.
Skulle de nu inte vara så så är de inga problem att gå ner så lite i bredd.
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag tycker du ska ha plåt. Det är ju fett snyggt :wink:
Mina vinter på alu 195 65 15 sitter på samma fälgbredd som mina 185 65 15 på plåt.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tomas88 skrev:Lite byta till vinterdäcksbilder.

Ful tråkig plåtfälg :(
Bild
:*O/ nämen fy satan så det ser ut! :-(O) Lacka om kanske? :-O) (det är plåtisar jag vet)

Något bättre med hjulsidor från biltema:
Bild
Hyffsat iaf :-)-) :*O/
Användarvisningsbild
av Tomas88
:lol: Hoppas du inte blir allt för illa berörd an det du ser. Kanske får censurera bilderna annars. :wink:

Ja jag vet att det inte ser fint ut. Men jag vet inte om jag orkar lacka om gamla plåtfälgar. Finns ju så mycket annat kul att pula med. Nu har jag ju ändå två uppsättningar alu-fälgar och hjulsidorna från Biltema täcker ganska bra.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Okej då , för den här vintern :lol: Men annars så har Biltema sprayfärg 39,90:- :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja det tror jag säkert. Men fatta vilket förarbete som krävs för att få det att hålla. Kanske bättre med hammarlack i så fall.
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 137

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]