Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Rätt högt HC dock, vore kul om du gjorde ett avgasprov efter nya kissen är monterad också :)
Det ska jag att försöka att göra.
White skrev:Då får man gratulera! :-)-)

Jag får också höga CO och HC om än inom värdena om katten inte är riktigt varm. Har märkt att sportkatten är jäkligt känslig på
temperaturen.
Ja tack, äntligen kan man släppa taget om det men nu kommer det väl något annat som ska jävlas.

Gjorde föresten ett avgasprov innan jag åkte in och besiktiga och då låg alla värdena bra till men då stod jag en bra stund och varvade bilen innan dom sjönk närmare 0 gissar på att kissen inte orkar att rena ordentligt tack vare dom två hålen utan behöver bli riktigt varm innan den orkar att rena ordentligt. En bättre beg kisse borde lösa det problemet.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jaha då är det bara att invänta leveransen av skivor och belägg köpte från merbil väldigt bra pris och bromsarna fram som jag köpte av dom i våras är kanon. Ska bli gött att byta bort dom vinna skivorna bak. Måste även byta bromsoket höger bak för det har jag slagit ur en bit av örat där låspinnen sitter. Verkar dock inte spela någon större roll men kollvarna i oket var tvärstumma när jag kände på dom sist.

Imorgon blir det byte av kisse också.

Får gå tillbaka med voltmätaren till Biltema och få en ny, ljuset i den fungerade inte förut när jag skulle köra iväg. Tur att Biltema är lätta att göra med iaf.
Blev tyvärr inget byte av kisse idag får se ifall det blir imorgon eller till helgen.

Har konstaterat att det är några mindre fel som ska åtgärdas först är ju bromsarna bak som blir helt nytt skivor och belägg och även ett begagnat bromsok höger bak.
Sen så har jag även problem med att bilen immar igen hela tiden när det är fuktigt och blött ute nu under höst och vår sen när det blir minusgrader är det inga problem och detsamma gäller på sommaren när det är varmt. Vet inte om det är något dräneringsål för AC som kanske är igensatt alla fyra dräneringsål på utsidan under vindrutan är öppna. Om det hade varit värme paketet så borde det lukta glykol i bilen vilket det inte gör och det är ytterst lite som försvinner ur expansionskärlet.

Sen en annan grej som jag spanar efter är en sådan här http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000034117/ Har så klart utgått ur deras sortiment men finns det någon annan stans som man kan få tag på dessa? Har googlat men finner inga. Har sett att ett Biltema varuhus 7mil ifrån mig har några enstaka sådana kvar får kanske bli en tur dit och skaffa en sån för utgår den där också vet jag inte vart jag ska hitta en sån.

Edit: Det är ju typiskt att det är just denna M14 X 1.5 som har utgått dom andra finns och få tag i. Tänkte att jag skulle ta oljetrycket där oljetrycksgivaren sitter original och det är det bästa stället att hämta trycket ifrån på denna motor enkelt. Har redan köpt en adapter från M14 X 1.5 ner till 1.8 NPT som det är på biltemas oljetrycksgivare.

Så får jag tag på den y-förgreningen eller vad dom nu kallas så ska jag bara köpa en oljetrycksmätare och sätta in då har jag iaf tre mätare i bilen :-DD :-DD
Blir många inlägg på rad av mig :lol: :lol:

Har nu hämtat bromsarna iaf otrolig snabb leverans beställde som igår förmiddags.
Nej känner ingen sån lukt och själva imman känns inte kletig den heller och rutan är lika ren och fin när imman har försvunnit.
Kan ju testa med en så får jag se hur mycket fel den visar är jag inte nöjd så går jag tillbaka med den :) Synd i så fall om den kommer att visa så fel dom har ju lyckats med dom andra mätarna så bra :). Visar den för mycket eller för lite tryck?
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 252
Åtdragning vattenpump B230E

Enligt Haynes ska vattenpumpens skruvar dras med 2[…]

Automatlådan fast i "P"

På med tändning, av med fläkten, l[…]

TjugoFJan Bakbok fixar biffen? Skickat fr&arin[…]