Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:nu är jag tvärtemot istället men :roll: gasa tills det rasar :-)-)
Tills det rasar är väl onödigt. Men så länge den går rent i *aktuell hastighet* (oberoende av ev. ljud) så ska det väl gå an de 5 km iaf ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:nu är jag tvärtemot istället men :roll: gasa tills det rasar :-)-)
Tills det rasar är väl onödigt. Men så länge den går rent i *aktuell hastighet* (oberoende av ev. ljud) så ska det väl gå an de 5 km iaf ;)

Bara en tanke som slog mig men du beskrev ju ljudet som ett högt tjutande ljud om jag minns rätt, har du eller din far kollat så att det finns tillräckligt med servoolja i behålaren om inte så gör det. Mycket möjligt att det är servopumpen som håller på att skriker, är bilen något trögstyrd?
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:

Bara en tanke som slog mig men du beskrev ju ljudet som ett högt tjutande ljud om jag minns rätt, har du eller din far kollat så att det finns tillräckligt med servoolja i behålaren om inte så gör det. Mycket möjligt att det är servopumpen som håller på att skriker, är bilen något trögstyrd?
Vet inte ens vad servo-olja är. Men den är och har aldrig varit trögstyrd iaf! Utan sista gången den gick så hackade/stånkade den i 80 km/h+ i övrigt var det bara ett snudd på öronbedövande gnissel och det vanliga rasslandet...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok men kolla servooljan för det kan vara alldeles för lite och det är därför som det skriker så, behöver du en bild på vart man kollar servooljan? :)
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Ok men kolla servooljan för det kan vara alldeles för lite och det är därför som det skriker så, behöver du en bild på vart man kollar servooljan? :)
Fortfarande, vad är ens servo-olja? :???:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
:shock: Det är det som gör så att du orkar att styra bilen lätt, utan servo-oljan så blir bilen tyngdstyrd och du får ett jäkla missljud ifrån pumpen.
av Schmoyoho
Jag tror vi kan enas om att om vi hade bett dig om hästråd så hade vi inte kunnat lägga någon värdering i vad du säger utan varit tvungna att lita på vad du säger, eftersom antagligen ingen av oss vet bättre. Nu gäller det omvända: det är förmodligen forumets kollektiva kunskap som utväger både din och din pappas kunskap tillsammans.

Om din pappa föreslår något annat än att ni ska bogsera bilen så får det bli ditt ansvar att säga nej, med vårt bättre vetande i ryggen. Säg till din pappa att remmen har lika stor risk att gå av om ni kör bilen dit som om ni startar motorn ö.h.t.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev::shock: Det är det som gör så att du orkar att styra bilen lätt, utan servo-oljan så blir bilen tyngdstyrd och du får ett jäkla missljud ifrån pumpen.
Aha, visste jag inte :shock:
Men som sagt, nej den är inte tungstyrd.
av Lillarapunzel
Schmoyoho skrev:Jag tror vi kan enas om att om vi hade bett dig om hästråd så hade vi inte kunnat lägga någon värdering i vad du säger utan varit tvungna att lita på vad du säger, eftersom antagligen ingen av oss vet bättre. Nu gäller det omvända: det är förmodligen forumets kollektiva kunskap som utväger både din och din pappas kunskap tillsammans.

Om din pappa föreslår något annat än att ni ska bogsera bilen så får det bli ditt ansvar att säga nej, med vårt bättre vetande i ryggen. Säg till din pappa att remmen har lika stor risk att gå av om ni kör bilen dit som om ni startar motorn ö.h.t.
Han hann inte ens ringa igår då han var och hämtade mitt nyköpta hästsläp. Men vi får väl försöka hinna det snart, behöver Blå nu mer än någonsin då Skrot-Skodan inte ska gå med släp.

Min pappa är väldigt, väldigt kunnig på bilar, så honom litar jag på till fullo. Sen behöver man ju inte överdriva så hemskt heller, illa är det knappast ställt med bilen, även om det naturligtvis inte är bra heller.
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 159
Generator laddar ej batteriet

Det är ju intressant att inte hastighetsm&aum[…]

Om de har kunnandet baserat på flera exister[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Vet […]