Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo jag känner till att det finns ett sk fiskben. Men som sagt innehar jag inget sånt... men nu gick det ju bra ändå.
Användarvisningsbild
av Kompe
Stiligt :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
När jag lämnade in bilen på service för några veckor sedan fick jag framhjulen balanserade (på garanti) eftersom jag hade lite vibrationer i ratten vid 90-100 km/h.
Tyckte att jag hade fått tillbaka samma vibrationer, så svängde in till Volvo igår och förklarade ärendet.
En verkstadskille följde med och fick provköra... och jo visst kände han vibrationerna han med.
Han körde in bilen och hissa upp den. Konstaterade ganska snabbt att detta är inte lönt att balansera eftersom däcken var jäkligt snedslitna. Insidan var nästan nere på väven! :shock: Hjulinställning och två nya däck behövdes alltså.

Då kommer man ju genast till frågan: Ven skall betala? Det har precis passerat tre månader sedan jag köpte bilen (garanti 3 månader). Sen har vi ju det där med reklamationsrätt i 6 månader. Var själv lite osäker på vad jag kunde kräva. Däck är ju slit-saker. Hjulinställning... ja vad är det?

Fick i alla fall prata med säljaren igen.
-Ja hjulinställningen kan jag bjuda på men däcken får du betala själv. Sa han.
Han menade att däck kan bli så där snedslitna på några veckor bara, och att det var nog jag som råkat köra in i en trottoarkant eller nåt. (Jag kan inte minnas att jag kört in i nåt hårt och inte min sambo heller).
Jag ifrågasatte om det verkligen kunde slitas så snabbt och efter lite gnällande lyckades jag få ett av däcken betalda :)
Så nu är den inbokad för hjulinställning och två nya framdäck.

Vad tror ni kan man slita ner däcken så totalt på typ 100 mil?

Passade på att beställa nya reg-plåtar också. Framskylten har ett fult märke från rådjuret och bakskylten ett fult skattemärke som jag inte lyckades få bort med högtryckstvätten.
av Tranan
Visst kan man slita ner däcken på 100 mil men då måste man spinna så in utav h...te eller så är hjulinställningen helt åt skogen, eller både och. Sen så tycker man att dom skulle ha upptäckt att däcken var sned slitna när dom balanserade däcken.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har varit med om däck som slitits ner till korden. Hjulinställning gjord dagen innan killen åkte på en dryga 100 mila tripp och när han kom fram var däcken sopslut på insida. Däcken var inte ens halvslitna när han åkte och inte sneslitna.. gissa om verkstan fick betala nya däck och inställning :x
Snyggt jobb med bromsar och lampor Tomas :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]