Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Då har man hållit på och trixat med motorn :)
Lite beg prylar hämtade
Bild

Började med att byta bränslepump
Bild

Blev ingen skillnad så sen blev det förgasarbyte. Den till höger hör till bilen och allt är blankt och rent på den :D
Bild

Tomt blev det utan förknasare
Bild

Då den fortfarande inte gick bättre kollade jag tändning (ca 10 grader som rekommenderat) bytte tillbaka till gamla fördelarlocket som skrapades rent (hade ett feltema liggande jag satte på förut) och plockade ur samtliga stift och justerade elektrodavståndet och borstade rent dom sen gick den som en klocka :shock:

Satte tillbaka original bensinpump och förgasare (mest för att dom var renare) och den går fortfarande bra. Vet inte vad jag ställde till med när den går bra men alla stift var kritvita så den gick/går då på tok för magert.
Ska se till att få en förgasarjustering gjord på den senare.

Och idag när jag var iväg en vända med den kom det en röd Saab och körde om mig. Fan va den bilen luktar bränt tyckte jag men doften försvann aldrig fast jag svängde av.
Det luktade som antingen brända bromsar eller bränd plast men hur jag än tittade och kände så hittade jag inget på min bil.
När jag kom hem och började rota lite mera hittade jag orsaken...
Bild

Volvo och deras jävla elsystem, glappar de inte så brinner det :evil:
så här har alla mina bilar sett ut och konstigt nog är det alltid samma säkring som brinner, den till varselljuset :roll: Måste bli dålig kontakt eller nåt sånt så det börjar utveckla värme
"stajlade" den en smula med en taklampa med läslampor :)
Bild
tycker det är så klent lyse framåt i dom vanliga för GL. Petade i en bättre dörrbrytare också så nu fungerar både den röda varningslampan och taklampan :D

Inhandlade även ett paket med godis nu igen som jag hoppas ska dyka upp innan helgen 8)
Ok låt mig gissa vad du köpt, självklart någonting Volvo original men inte standard utan lite ovanligare om jag känner dig rätt, och det måste nog vara något som du redan inte har hmm, paket då är det inte så stort, Jag gissar på en stereo då det inte var original i bilen men jag kan ju ha fel.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]