Då har man hållit på och trixat med motorn :)
Lite beg prylar hämtade
Började med att byta bränslepump
Blev ingen skillnad så sen blev det förgasarbyte. Den till höger hör till bilen och allt är blankt och rent på den :D
Tomt blev det utan förknasare
Då den fortfarande inte gick bättre kollade jag tändning (ca 10 grader som rekommenderat) bytte tillbaka till gamla fördelarlocket som skrapades rent (hade ett feltema liggande jag satte på förut) och plockade ur samtliga stift och justerade elektrodavståndet och borstade rent dom sen gick den som en klocka :shock:
Satte tillbaka original bensinpump och förgasare (mest för att dom var renare) och den går fortfarande bra. Vet inte vad jag ställde till med när den går bra men alla stift var kritvita så den gick/går då på tok för magert.
Ska se till att få en förgasarjustering gjord på den senare.
Och idag när jag var iväg en vända med den kom det en röd Saab och körde om mig. Fan va den bilen luktar bränt tyckte jag men doften försvann aldrig fast jag svängde av.
Det luktade som antingen brända bromsar eller bränd plast men hur jag än tittade och kände så hittade jag inget på min bil.
När jag kom hem och började rota lite mera hittade jag orsaken...
Volvo och deras jävla elsystem, glappar de inte så brinner det :evil: