Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Dieselsmurfe skrev:Du är ju riktigt händig med tanke på special verktyget :P Jag tycker att det såg ut att vara bra lackat.
japp :D i mörrn ska jag bygga mig en jigg för avgassytemet som jag skall svetsa på .
tackar :D
Ja det där med motorn såg ju inte kul ut!!! Har inte vågat kollat min nya bils motor riktigt noga en vem vet va faan som döljer sig där? :roll:
Tycker det blev riktigt bra med laken!!!
Nexus skrev:frontspoilern såg ju riktigt fint lackad ut för vara av en "amatör". Trist meka motor när man ser folk som fuskat en massa innan :(
största "missen" på frontspoilern blev utav att den låg upp och ned när den lackades , så "rinnet" som blev rinner åt fel håll s a s , men syns ju bara om man tittar/synar noga .
Kanske går att rubba lite på d sen när den e genomhärdad får se..
Japp d e inge kul alls :( , dessvärre så genomsyrar tidigare klåpare hela bilen... :evil:
hadde jag vetat vid bytet av bil d jag vet nu så hade jag inte tatt i bilen me tång ens..
Men man lär sig väl förhoppningsvis något på denna resa.
Nightmare89 skrev:Ja det där med motorn såg ju inte kul ut!!! Har inte vågat kollat min nya bils motor riktigt noga en vem vet va faan som döljer sig där? :roll:
Tycker det blev riktigt bra med laken!!!
Ne.. men nu vet man att d e ok iaf.
har fått bytt olja å filter i går på den oxå.
Skall väl ta och va på den säkra sidan å ta tändstift rotor å fördelarlock i helgen tror jag.
skall greja avgassystem i dag.
D tar lixom aldrig slut.. :???:
Då blire en liten updajt igen då..

Mitt avgassytem e ju rätt bristfälligt...
så har ju i omgångar fått tag i ett beg komplett nu , dock så va d ju fel anslutning på katten mot grenröret ,men d löste sig som så här...
fick tag i en annan katt me rätt anslutning (gratis om nu någon undra om jag betala för den där... :wink: )

Det över kryssade skall slängas å d andra ska ihop.
Bild

Färdigt.. e riktigt nöjd me den "linen"
Bild

sen hadde jag ett litet hål i restrerande system
Bild
Bild

Den "linen" blev ju inte så jätte bra men godset va lite sämre här oxå.
Bild

skall bara få tag i den däringa plattan under bilen så ska väl detta komma på plats.
Bild

Måla lite idag oxå med sprayburk :wink:
dessa
Bild

en skvätt färg
Bild

klarlack på d.
Bild

På dessa har jag inte bestämt mig ännu om jag ska ha svart eller silver nät och/eller typ dioder eller slang bakom synpunkter på d ??
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]