Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

päpplet skrev:Klart du ska åka volvo :wink:
Ståhl skrev:Klart du ska åka volvo :wink:
volvo är fint ;) men är lite sugen på en gammal 140 eller 240 ist för 740in ;) skattebef är fint ;)
Dalmans skrev:Jag kommer snart skänka bort resterna av min tic.... kom å hämta så har du en bakaxel :)
jasså sedär :D vart finns det då? :)
Dieselsmurfe skrev:Här var vi generösa dalmans ;)
inte alla som skulle skänka en sådan här där jag bor :)
~Kalle~ skrev:Det låter inte helt fel :)

/Kalle
nej, man saknar ju volvo åkandet lite granna. golfen går billigare som pendlar bil men går ju inte att "leka" med :roll:

skulle vara kul att bli av med 740in och köpa något skattebef att leka med sen ha kvar denna som pendlarbil :)
det är ju i stort sett bara kaross kvar nu....
skulle väl säkert kunna sälja bakaxeln men då får jag ett helvete att bli av med karossen. just nu är den iallafall rullande.

Visst, kaross med turbopapper lär väl kunna vara värt nån krona, men efter lite annonserande på TPC forumet verkar det dock inte så hett ändå.

Bilen, (ehm, ja, karossen) finns i Insjön, Dalarna. så det är väl kanske en bit
Användarvisningsbild
av dahlen
eftersom ingen verkar vara intresserad att köpa bilen med dom felen den har så testade jag att köpa en ny bränslepump för att se om jag skulle få skiten att fungera. dock så blev det ingen skillnad så jag tänkte göra rent "förgasarinsprutaren" och när jag skulle lossa ena bränsleslangen så gick förgasargummit sönder.... kostar ca 800 spänn nytt så nu skiter jag totalt i denna bilen. funderar på att köra den till skrot eller om man ska ha den kvar ifall man köper en till golf...
Användarvisningsbild
av dahlen
riktigt jobbigt läge... :( tror inte jag kör den till skroten om tjejens föräldrar låter mig ha den stå på bakgården :) tyvärr så måste jag sälja volvon istället då. då jag lånade pengar till den som skulle lämnas tillbaka när jag fått den här häcken såld.... :???:
Användarvisningsbild
av dahlen
jo, men det är det att jag tycker att den är billig för att vara skattad och besiktigad. men jag vet inte. testar nog att lägga ut volvon med för att se om det kan finnas något intresse för den.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]

740 som krånglar

Har röktestat motorn och det finns INGA luft[…]