Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Dags för en UPDATE! Då, och denna gång har the projekt m3g4 rost börjat!

Kommer att svetsa, rostskydda i hålrum, och lacka själv då lackfirman ville ha 4 000 för vänster framskärm + båda bak. Iom att de skall fixa försäkringsskadan som täcker hö-framskärm + hö-fram dörr.

Låter bilderna tala för sig själv..

Bara endel av av alla verktyg som kommer att behövas
Bild

Kex!
Bild
Bild

notera den fina upphängningen av avgassystemet! :D fixas snarast!
Bild

Blubbblubb bubbel i alla skärmar !
Bild

Maskat upp
Bild

Tillbucklad balk typ.. Måste förstärkas och riktas tillbaka :D
Bild
Bild

När man maskerat och skall dra bort tejpen och märker att lacken hänger med så är det nog dags att lacka om :D
Bild

Slipat rent, bort med rostskyddsmassan för att förbereda svetsning
Bild

Kommit en bit, notera att "balken" faktiskt inte är rostskadad!! :D Stort +!
Bild

Total sovit bort dagen idag, men under helgen så blir det att svetsa och förstärka den tillbucklade förstärkningen samt fixa iordning domkraftfäste.

KOMMENTERA OCH KOM MED ÅSIKTER NU! tycker kommentaravdelningen är på semester? :/ :mrgreen:

/stagesix
Hm faan det var redigt med rost du hade där undra vad det beror på? Har förra ägaren låtit alla salt få växa fast på den?
Min har lite rost vid huven å vänster bak skärm å ytterst lite vid tak kanten bak. Men den skärmen bak vart bytt för några år sedan av förra ägaren förmodligen dålig lack jobb Så man kan säga att min e nästan utan rost på original karossen .

Men men hoppas det blir skit bra ^^ :D

PS ha ha när ska du köpa dig en domkraft? :mrgreen: :lol:
har massor med domkrafter :D men jag vettefan, jag gillar mina träpallar :D domkrafter känns så ostabilt när man ska hissa upp den högt med en sida i taget :O :D

Jo, det finns rost där u nämnde ME! :D men det blir bra, har ju allt som behövs för att laga det :P Btw.. Alla domkrafts fästena är helt till bucklade så går inte att använda originalet ^^

/stagesix
har tagit runt 100-200 bilder på allt.. Massor med onödigt från alla håll och kanter.. Dels för att hitta bra bilder till projektet och för att komma ihåg hur det såg ut :D

Kommer update inom kort.. Kan säga att hålen är inga hål längre =)

/stagesix

pipen, sant de du säger.. Men har lyft bakre spoilern och damn, det finns ju o göra ;D
UPDATE! -Mega superduper bildupdate!

Tjenixen.

Har varit ett tag sen sista updaten men ska dra på med en feting nu. och den som fanimej läser/tittar utan att kommenterat kommer att filmes while throatcutting! :evil: :roll:

Har lagat rost, rost och massa rost och lite rost också.
Låter till största del bilderna prata för sig själva och dom som utöver bilderna vill veta hur jag tagit mig till så kan ni skriva det via tråden så att alla kan se. :)
Verktyg som var viktig under arbetets gång var en jäkel till farsa ;)
Tack FAR!

Klippte lite
Bild

Förstärker "balken" och en snutt på de ersatta domkraftsfästet :)
Bild

Balken + svetsade plåten.. no more broken domkraftsfäste!
Bild

Finbiten över allt.. Alltså ett TILL lager med plåt för att få det starkt :)
Bild

Se bra yyt? Mycket jaa
Bild

nya biten under på plaats
Bild

Tillbockad plåt nr1. Alltså inre plåten av de 2..
Bild

Och den yttre :)
Bild

Grundmålad
Bild

:-)-)
Bild

Hoppsan! :D
Bild

Anledningen till att jag tog bort stötfångaren var alltså för att få ett bra resultat från denna rackare!
Bild

slipad + blästrad
Bild

Finns fortfarande mycket rost kvar och den 18e har jag tid för lackering av parkeringsskadan som förra ägaren fixat. Så då tar dem höger framskärm + dörr så då passar jag på att blästra av skärmkanten + undersida dörr för lite gratis lack :roll:

Har dessutom lagt iväg en beställning till sc-styling för lite godsaker! + att jag skaffat mig ett konto eller rättare sagt flitigt börjat använda mig av mitt tradera konto, damn säger jag bara.. Cashflow OFF! :D

Men det blir en liten update för sig de ;)

sådär ja.
Kommentera nu.

sådär ja.
Kommentera nu.

/stagesix
Senast redigerad av 1 stagesix, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 30

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19