Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
dyrt med färg och din tant skulle ju bara bryta sönder dom om du skaffade såna :lol:

Har torkat ur golvet på förarsidan (vatten under mattan) och då lyckades jag trycka skruvmejseln genom golvet vid domkraftsfästet. Panik fram med blästern och blästra bort all rost men jag vet inte om min kompressor ger för lite luft för bra blir det då inte. Ska ge det nån chans till annars får jag åka ner till grannen och blästra där istället.
Användarvisningsbild
av päpplet
skitkul med rosthål i golvet, hur rostfri bil man än lyckas hitta så nog fan kan man pilla fram ett och annat hål ändå :roll:
syns ett litet hål
Bild

underifrån blästrat (så gott det gick iallafall)
Bild

Bild

hål i golvet
Bild

passar precis :D
Bild

svetsat (massa slipdamm på bilden)
Bild

riktigt slipat och målat
Bild

en bra rostlagning ska anas men inte synas :wink:
Bild

blev lite sulligt på undersidan men det ska på underredsmassa sen så det syns inte. Huvudsaken är att färgen täcker
Bild

tog lite rostfläckar på sidan också :lol:
Bild

skrapade och pillade lite längs tröskeln och hittade mer hål men det blir ett senare projekt. Drog på lite rostskyddsfärg så länge
Bild

Ska på med lite vit topplack sen när rostskyddsfärgen torkat och slänga in golvmattan igen. Blir väl en liknande operation på andra sidan misstänker jag för mattan är lite blöt där med :roll:
Användarvisningsbild
av dahlen
det är ju nästan standard att det är blött på mattan fram :lol: hittade exakt samma sak på min idag, men det hade klarat sig från hål :)
Användarvisningsbild
av päpplet
ha ta en skruvmejsel och peta så har du säkert hittat ett hål :lol: Fast att det gick hål i mitt golv var väl mest för att underredsmassan släppt på undersidan och rostat därifrån
Användarvisningsbild
av päpplet
fick förresten igång på centrallåset idag. Började kolla om det var en säkring och när jag såg att helljusblink och varningsblinkers gick på samma säkring anade jag vad som var felet. Så nu fungerar allting igen :lol:
Användarvisningsbild
av dahlen
päpplet skrev:fick förresten igång på centrallåset idag. Började kolla om det var en säkring och när jag såg att helljusblink och varningsblinkers gick på samma säkring anade jag vad som var felet. Så nu fungerar allting igen :lol:
centrallås är överflödigt :wink: och jag provade slå lite med skruvmejsel men det verkar ha klarat sig med lite ytrost :D
Användarvisningsbild
av päpplet
nej jag tror då inte det. Har inte kollat där än men det syns då inget på undersidan. Fanns en liten fläck där underredsmassan försvunnit men den tog jag bort igår

Drog på massor av vit färg på insidan av golvet idag (mest för att det ser snyggare ut när man lyfter på mattan :wink: ) och drog på underredsmassa på undersidan samt drog på lite vit färg där jag bättrat på sidan så nu ser den hyfsat ok ut under. Bara hålet vid domkraftsfästet och lite rost runt draginfästningen bak kvar att fixa (hoppas jag).

Jag fuskade lite på undersidan och hade aldrig på någon riktig färg utanpå rostskyddet men den färgen har jag målat skoterkälken jag byggde i vintras och som har stått ute sen dess och den har inte rostat fast jag bara målade ett lager på både svetsfogar och gravrost. Det är nån urgammal färg som innehåller bly och lite andra miljöfarliga roligheter så den är nog rätt så bra :lol:

Gjorde ett par stänklappar fram idag av aluminium (hittade inget gummi eller plast) och det blev faktiskt att se rätt bra ut, bild kommer :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag plockade bort plastskydden för trösk[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]