Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Trist men ärligt talat blir jag inte förvånad när den blårykte värre än min gamla ockelbo. Ska hålla öron och ögon öppna ifall jag springer på en turbo nånstans.
Användarvisningsbild
av Zell
Är inte just det typiskt? Som nån slags universell lag om alltings jävlighet, nog fasen ska det alltid hända nåt innan besiktning... Hoppas det löser sig snabbt!
Användarvisningsbild
av Ticken
Trist, men prova att sätt ut en köpesannons här på forumet kanske är en bra idé?

Annars så kan du ju passa på att köpa en lite större turbo nu när org har gett upp..

/Ticken
Användarvisningsbild
av Dalmans
Var förbi Roger Persson i björbo idag och inhandlade en ny turbo, 1500 riksdaler.

Bild

Åkte hem och pallade upp bilen, började med att byta avgassystemet som behövde bytas inför besiktningen.
syns någon skillnad?
Bild

kom inte så mycket längre än så, fick lov att hämta på dagis så fortsättning följer, ska inhandla nya packningar till grenröret och skaffa nån rörklämma som var kass från orginalsystemet.

Bjuder även på en helhetsbild på pärlan!

Bild
Användarvisningsbild
av Dalmans
Jävlar, turbon jag köpte passande inte. dels såg den lite mindre ut och dels var inte alla anslutningar likadana.

på turbon som rasat fann jag denna information

"Cust P/N 1367867
ATD P/N 46672-3002
S/N r1 0197A Mode No TB03"

någon som vet vilken av dessa siffror man ska jämföra när man ska ge sig ut och jaga efter en ny igen?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

Kablarna från de gamla kontakterna satt bra.[…]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]