Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Spärrskaft Mutterdragare Polygrip

Spärrskaft
4
33%
Spärrskaft
4
33%
Mutterdragare
2
17%
Mutterdragare
2
17%
Polygrip
Inga röster
0%
Polygrip
Inga röster
0%
ajdå men det fixar du nog. Han jag sålde min bil till krockade med en lyktstolpe första kvällen och där gick bara en blinkers sönder fast stolpen blev krokig :D
päpplet skrev:ajdå men det fixar du nog. Han jag sålde min bil till krockade med en lyktstolpe första kvällen och där gick bara en blinkers sönder fast stolpen blev krokig :D
m inte jag som smällde lät min lillebror testa sladda lite sa åt han ta lugnt tvärnit vid kurvan sen gasa han

fast han får fick dom skadorna han gjort
Inget illa menat, men det här är av egna erfarenheter.
Jag har en manuell 960 och en automat 740. Att sladda med dessa bilar är som dag och natt, inte pgr av att det är olika modeller utan för att automat kräver en viss talang för sladdning på snö. En automat fortsätter att driva vid släpp av gas, och har du då kommit till den gränsen där sladden börjar bli okontrollerbar så finns det iaf tre alternativ, gasa minimalt, snabbt i med handbromsen lite lätt eller snabbt lägga in Neutral, för att tappa drivet på bakhjulen.
Med tanke på din ålder så antar jag att din bror är utan körkort och därav inte har några vidare erfarenheter av varelse manuell eller automat på äldre bilar. Därför tycker jag att det är ditt ansvar för det som hänt och inte att din bror ska behöva fixa eller stå för några kostnader.
Learn by the hard way and you´ll get pay!

I övrigt så kör på med din projekttråd som innan och lycka till med bilen ;)
jag tycker det är lättare att sladda med automat för min växlar upp på en gång jag släpper gasen så den frihjular nästan ändå. Lite värre när man åker med tvåan ilagd :lol:
Det finns ju både för- och nackdelar ;) Men när en oktrollerbar sladd kommer och du pekar med nosen mot diket så händer det att total frihjul är enda chansen..

Haha det är roligt när man ligger i 40km/h, svänga lite lätt och lägger i 1:an ;)
jag har kommit med bakänden snäppet före och ändå rätat upp den utan friläge. Går det så brett brukar det inte hjälpa med frikoppling då hjulen ändå står på tvären.
Men när den väl släpper får hjulen en jävla skjuts istället :lol: 1an den fungerar ju lika bra som handbroms när man ska vända :wink:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Har fått felkod P2600 "Powertrain coola[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Hör det vid 1500 rpm, stillastående och[…]

Andelen bilister som behöver dra ett skote[…]

Har nu under några laddningar märkt a[…]