Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Grammaw läs det sista i ståhls senaste inlägg:
"Nu ska jag defenetivt återgå till volvoträsket.. Säljer iväg denhär skitfården till högstbjudande, eller bytes mot vilken besiktad bil somhelst. bara det är en volvo."
Synd på en go V6 motor som tyvärr också påminde lite om en alkolist ibland, törstig och bullrig.Men med fungerande automatlåda var de rena drömmen att köra.Sorgligt nog så fungerade dessa automatlådor ej heller i längden där jag bytte tre innan jag gav upp.Annat var det med den manuella MT75 lådan som surt nog blev relativt ovanlig efter årsmodell -93.Okrossbar som en stridsvagn.Fords stora mardröm måste med andra ord ha varit Ford Scorpio.Redan som relativt nya bildade de kö till verkstaden.
Det här går åt skogen...

Letar som en tok efter nya grejer så jag kan ta å byta nångång..
Bilen har legat på blocket snart en vecka och ingen vill ha den trots att den är billig för en besiktad bil...

Har iaf fixat det som slår framhjulet när man kör, tro det eller ej så var det balanseringsvikten på fälgen som tog i fjäderbenet.. Då är det tajt!
Vet flera stycken som har en likadan bil ståendes hemma på gårn som skall skrotas, men dom som har det är så jävla svåra att få tag på just nu.. får fortsätta försöka.
Och vad det gäller helheten av bilen så kommer den aldrig mer se fin ut :wink:
Om mina planer går som jag vill så kommer den till vintern vara klappsänkt, centrumvända plåtisar, mattsvart (rollad såklart).. och tonad runt om.
Men alla vet ju hur det går med mina planer... är alltid plånboken som sätter stopp.

aja, över and ut.
jaha,
efter några veckor på blocket med trasig front så tror jag att jag ska fixa till den å sälja den sen bara den blivit i lite bättre skick.

planerna som dom är just nu är följande:
-fixa frontspoilern.
-fixa ny sidoruta.
-fixa handtaget på ena passagerardörren.
-fixa framskärmen så den iaf ser lite normalare ut.
-byta fälgar.
-slänga ner den mot backen.
-tona framrutorna.
-fixa avgassystemet som inte vill vara med nå mer.
-KANSKE måla lite på skiten också.

Men det har även hänt litegrann under tiden också.

Bild
Tog ur allt ljud ur bilen, den ska ju endå säljas såfort jag "pimpat" skiten lite.

Bild
1" större rims är fint också.. speciellt mercafälgar.

polare hade dessa liggandes så jag bytte bort min stereo mot dom.
Och konstigt nog så passade dom bolt-on utan spacers eller nånting verkar det som.
Vi provade sätta på en fälg bak idag och det passa perfekt. :-)-)

Och nu kanske ni undrar varför jag byter bort min enda stereo mot en uppsättning fälgar?!
Jo, då ska jag säga er att jag beställde en ny stereo idag, med dvd å fan vet allt.. så nästa bil blir det skärmar å fan hans moster vet vad.
:lol:

Har även hittat endel gamla polare här i krokarna som troligtvis både har en frontspoiler och en ruta åt mig. Så det fixar sig nog.
Trillar in lite pengar på kontot inatt så dagarna framöver blir nog ganska kul hoppas jag.

Över and ut!
jaha,
väntar fortfarande på min nya stereo, fast den kommer nog inte att åka i denhär bilen.

Har iaf bytt handtaget och tonat framrutorna idag.

Bild
fick ju handtaget av en polare, är ett sierra handtag.. det är tydligen lika handtag på dom.

Bild
Tonat fram.
Dock är det inte lika mörk toning som resten av bilen.. Tog röktoning fram, tror det är 47% ljusgenomsläpp på det.

över and ut!
Var igår och hämtade en ny bakruta och en hel kofångare. Och en hel framblinkers.

Så idag tog jag tag i det och tonade "nya" rutan och satte i den.

Bild
ditsatt.

Bild
Bild
Bild

Har även upptäkt att stötdämparen bak på vänster sida är av på mitten :shock:
Fattar inte hur det kan ha hänt.

Och sen så har jag märkt att krängstagsgrejen har hoppat ur ett fäste och bussningen har försvunnit. Så den ligger å slår mot plåten.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Lyten tillverkar litiumsvavelbatterier, inte litiu[…]

Jag har individuellt läge med eko som bas men[…]

Förardisplay xc40 -23.

Ganska nybliven ägare till en xc40 elbil -23.[…]

XC70 2016

Står i begrepp att (ev) köpa en XC70-16[…]