Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Olja + filter är bytt idag och handbromsen är genomgången men om det blev bättre vette fan (varför får jag aldrig en riktigt fungerande handbroms på mina bilar för fast det är nya grejor?) :roll:

Märkte att det satt ett äckligt Biltema oljefilter i den så det var ju tur att det blev utbytt mot ett Volvo original filter :lol: Fast det blev ju Biltemas helsyntet i den men det är ju Statoils olja så den får ett undantag.

Tyvärr blev ju inte oljeläckaget i framkant av toppen bättre av helsyntet men det är bra med regelbundna byten av oljan har jag hört :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
Blev visst lite actionbilder tagna idag :lol:
Bild

Tydligen så var det lerigt på vissa ställen så den fick en ny krigsmålning :wink:
Bild

Och så var jag dum nog att slänga bak jackan i hatthyllan utan att tänka på vad som låg i fickorna...
Bild
Tur att den är laminerad :mrgreen:
edit: måste skaffa en spindeldekal och smeta dit i "nätet"
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hade du i jackan då då? Bly=
Användarvisningsbild
av päpplet
Tändstiftshylsa och det är en väldigt tunn jacka :wink:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Osis, kom på det i luften att den inte skulle kastas eller?
Användarvisningsbild
av päpplet
slängde bak den utan att kolla eller tänka så när jag hörde "kracket" i glaset förstod jag vad som hände. En djup suck och sen vände jag mig och kollade :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
Lite frän blev den ju :wink: Vi ordnade chafför och drog upp på marknad i malung som spårade ur totalt för min del :lol:
Bild
Användarvisningsbild
av päpplet
Har hämtat hem bilen från chafförn nu och synat vad vi gjort. Huven är knöligare än vanligt och bakluckan är lite nertryckt i mitten annars verkar den vara som innan :lol:

Har förövrigt bytt handbromsbackar så nu fungerar handbromsen perfekt :-)-) Låser hjulen på bar asfalt och så mycket har jag aldrig fått nån av mina bilar att ta. Där fick man vara glad om dom låste på rullgrus :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
Den är nu besiktad med exemplariska bromsvärden och till och med alla bromslampor samarbetade :D Skönt att äntligen slippa jävlas med bromsar på ett tag iallafall. Ska ta och renovera upp lite ok till en framtida helrenovering av bromsarna på den men det är ju inte panik än.

Har ev fått tag på en hel reservdelsbil till den. En till GLT 16V fast en 90a med rasad topp och rost. tror jag kommer få den rätt billigt så då har jag en frisk växellåda, bakruta, mer bromsar och kanske en inredning mm :P
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 75

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser b[…]

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran