Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
De ser rejäla ut Brainded. De går ju nästan ut och täcker de ordinarie strålkastarna. :wink:

Blev det två breda och en pencil?
Du får återkomma med hur ljuset ser ut.
Användarvisningsbild
av Brainy
Nej jag fick höra när jag köpte de där och hade plockat åt mig en pencil och två breda att jag inte skulle ha någon nytta av en pencil då en pencil knappt lyser längre än en bred nuförtiden. Så då prioriterade jag att ha så bra bredd som möjligt nära bilen och sen ändå ha i princip lika lång sikt som om jag satt en pencil i mitten och koncentrerat ljuset framåt.

Så det är 3st breda.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Okej. Då måste du ju kunna å en jäkligt bred ljusbild om du vinklar ut de yttersta.

Fast jag hade nog ändå valt en pencil.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag har bara höftat ihop inställningen lite grovt. Det ska göras seriösare.

Något som var mycket skönt var att det i reläboxen under huven fanns plats för att göra en fast installation av båda reläna samt säkringarna. Så det ligger inga lösa kopplingar i motorutrymmet :)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Brainded skrev: Något som var mycket skönt var att det i reläboxen under huven fanns plats för att göra en fast installation av båda reläna samt säkringarna. Så det ligger inga lösa kopplingar i motorutrymmet :)

mvh
Anders
Ah skönt. Roligt när man lyckas få till det snyggt.
Lösa sladdar och relän som hänger och dinglar är inte så soligt.

MVH
Användarvisningsbild
av Nexus
Brainded skrev:Nej jag fick höra när jag köpte de där och hade plockat åt mig en pencil och två breda att jag inte skulle ha någon nytta av en pencil då en pencil knappt lyser längre än en bred nuförtiden. Så då prioriterade jag att ha så bra bredd som möjligt nära bilen och sen ändå ha i princip lika lång sikt som om jag satt en pencil i mitten och koncentrerat ljuset framåt.

Så det är 3st breda.

mvh
Anders
Enligt vi bilägares test så lyser SIM pincil 308m men aningen smalare bredd 17m vid 250m.
En vanlig SIM lyser 194m, bredd 25m vid 250 m.(med 100W lampa 240m resp 38 m)
Användarvisningsbild
av Brainy
Det var som attan! :shock:

En dumm fråga bara, hur kan något som bara lyser 194meter ha en bredd på 25m vid 250m?

Jag kan f.ö. säga att jag har ljust betydligt längre fram än 300meter med 100wattare i.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Tyvärr har jag för kass syn för att se ett dugg på de där bilderna :(

Har förresten haft ett gäng med bilar senaste veckan som blinkat åt mig och jag fattar inte vad som är galet.
Alla lampor är hela och jag tycker inte de ser ut att peka särskilt galet :(

Snart lär jag åka förbi bilprovningen och be om att få kika hur ljusinställningen ser ut.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 78
Lambdalampan lyser

När "lambdalampan" lyser så b[…]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...