Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
sewe skrev:
Jämförde med dom som har 60 sänkt fram, min e exakt 38cm och deras 33 cm från kanten till navet :-O) rena rama xc70 :D
Det där med höjden fram har jag funderat på, min e ju oxå hög fram :( andra jag jämför med är inte lika höga fast då är det visserlingen 97-98. Kan de ha satt starkare fjädrar på 99-00?? eller är det jag som har sett fel bilar?
Användarvisningsbild
av Severin
Grammse skrev:
sewe skrev:
Jämförde med dom som har 60 sänkt fram, min e exakt 38cm och deras 33 cm från kanten till navet :-O) rena rama xc70 :D
Det där med höjden fram har jag funderat på, min e ju oxå hög fram :( andra jag jämför med är inte lika höga fast då är det visserlingen 97-98. Kan de ha satt starkare fjädrar på 99-00?? eller är det jag som har sett fel bilar?
Ingen aning faktiskt men jag har sett alla möjliga årsmodeller som e hög fram, ser ju som sagt förjävligt ut, nästan så man skäms över bilen :oops:
Användarvisningsbild
av Nexus
jag har ju en gammal MDS låda i(2x10") så då ser det ändå dummare ut, skulle vilja ner minst 20mm fram för se lite vettigare ut :(
Användarvisningsbild
av Severin
Grammse skrev:jag har ju en gammal MDS låda i(2x10") så då ser det ändå dummare ut, skulle vilja ner minst 20mm fram för se lite vettigare ut :(
Bara 20?
Så fort jag gör mig råd så blir det 60/40 sänkning men ungar å kärring kostar :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
sewe skrev:
Grammse skrev:jag har ju en gammal MDS låda i(2x10") så då ser det ändå dummare ut, skulle vilja ner minst 20mm fram för se lite vettigare ut :(
Bara 20?
Så fort jag gör mig råd så blir det 60/40 sänkning men ungar å kärring kostar :lol:
hellst vill jag a en coilover satts så man kan justera höjden men det kostar lite och så ligger chip först på listan när man får råd :cry:
60 fram så skulle min spoiler vara historia ............:roll:
Användarvisningsbild
av Braweheart
sewe skrev:
Braweheart skrev:Riktigt snygg kära du har dig här..

Otur med påkörningen.. Men den fixades ju snyggt..
Sen B &C-stolparna blev riktigt bra dem..
Tack för det, det enda som riktigt saknas nu e sänkning samt 19" fälgar
Fälgar e ganska dyrt så det blir ev till sommarn

Hade någålunda tur med påkörningen att det inte vart värre än vad det vart

Dekalen e jag rätt nöjd med

Du har riktigt fin kärra, en aning avis på er som har fina fälgar
Ja sänkningen är viktigt tycker ja, min är ju sänkt 60/40mm Fram och bak.. Sen fälgar e ju aldrig fel, jag hade ju inte haft min 18" om inte dem följt med när jag köpte bilen. Vilket jag är glad för då jag gillar dem skarpt.

Jo det hade du verkligen, man har ju sett bytyligt större skador i parkerings påkörningar. Men det spelar ju inte roll. Blir ju lika ARG iaf..

Tackar tackar.. Jo jag är nöjd med den men vill få i ordning på läckage snart. Drygt när det är fel :???:
Senast redigerad av 1 Braweheart, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Braweheart
Grammse skrev:
sewe skrev:
Bara 20?
hellst vill jag a en coilover satts så man kan justera höjden men det kostar lite och så ligger chip först på listan när man får råd :cry:
60 fram så skulle min spoiler vara historia ............:roll:

Men vad har du för spoiler då ..
Användarvisningsbild
av Nexus
Braweheart skrev:

En V I P front läpp eller plog som svågern säger :evil: Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
Grammse skrev:
Braweheart skrev:

En V I P front läpp eller plog som svågern säger :evil: Bild
Den är riktigt läcker den.. Hur mycket bygger den neråt tillskillnad från orginal??
Användarvisningsbild
av Nexus
Braweheart skrev:
Den är riktigt läcker den.. Hur mycket bygger den neråt tillskillnad från orginal??
Tackar :D Ett mål är uppfyllt i livet :P , äga en V70 med v i p paket :mrgreen:
Nu ska jag inte skriva massor om min bil här i sewes tråd :oops:
men den bygger ca 55 mm på sidorna, 45 mm fram och vid upphöjningen på mitten är det bara ca 15* mm .
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 37

@jvolvo21 , Skulle snarare tro att du haft bensi[…]

Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]

Någon som hittat någon vettig lös[…]

Och det skulle då orsaka knarr vid svän[…]