Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Fick i veckan hem lite grejer från Vparts, nämligen snow caps! Tycker att det ser ganska snyggt och men den största anledningen är att jag har tröttnat på att få björkfrön i ansikten varje gång jag startar bilen efter att den har stått någon dag. Vill inte heller att en massa annan skit hamnar där. Verkar lite svårt att få bort. På bilden nedan har jag endast lagt dit skydden för att se hur det ser ut. Passar riktigt bra tycker jag.

Bild

Dock så blev jag lite besviken när jag fick hem dem. I plasten var det några tydliga märken, möjligtvis från bubbelplasten som de var inlindade i. Jag mejlade Vparts om detta men de sa att skydden ska vara så och mening är att man ska lacka dem, men jag vet inte riktigt. I sådana fall måste jag spackla och slipa en del också. Sen tänkte jag ändå prova att montera dem men de gick inte att skruva fast. Skruven gick inte alls in i den lilla metallbiten som ska agera mothåll. Det gick någon millimeter men sen tog det stopp. Är det någon annan som har erfarenhet av Vparts snow caps? Ska det vara såhär?

Bild

Sen passade jag även på att köpa några clips till inredningen. Saknas på några ställen.

Bild
Användarvisningsbild
av FyoDisco
White skrev:Tycer det är konstigt av Vparts att svara att det ska vara märken i dom!? Man ska ju inte behöva börja spackla på sprillans nya snowcaps! :???:
Ja, det är jättekonstigt. Att det är meningen att man ska lacka dem, visst, men då ska det inte vara en massa märken på dem. Går ju inte alls att lacka rakt av då. Ska kontakta Vparts igen.
FyoDisco skrev:
White skrev:Tycer det är konstigt av Vparts att svara att det ska vara märken i dom!? Man ska ju inte behöva börja spackla på sprillans nya snowcaps! :???:
Ja, det är jättekonstigt. Att det är meningen att man ska lacka dem, visst, men då ska det inte vara en massa märken på dem. Går ju inte alls att lacka rakt av då. Ska kontakta Vparts igen.
Säg nu inte att Vparts ska efterlikna skruvat på deras dåliga kundtjänst och svar :x Jag skulle nog ha krävt ett prisavdrag alternativt skicka tillbaka den som deffekt vara, står det inget i sälj annonsen att märken kan finnas så är det bara att skicka tillbaka.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Hmm, kollar man på bilderna på hemsidan så ser man att det är märken i plasten där med. Kanske ska vara så. Ändå konstigt och det blir mer jobb än jag hade trott. Och fortfarande är det en skruv som inte går att få dit. De övriga tre går jättefint men den fjärde tar stopp på direkten.

http://vparts.se/se/volvo-240-260/volvo ... elade.html
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Dåligt att det inte står vad dom är tillverkade i, om det är glasfiber eller ABS. Glasfiber brukar kunna ha både dålig finish och halv-taskig passform, och brukar kräva en hel del underarbete. Men ABS plast bör vara mer eller mindre perfekt både på finish och passform.

Jag hade iaf blivit väldigt missnöjd om jag pröjsat nästan 1000 spänn för något och finishen är så där taskig, utan information/förvarning.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Jo jag är lite missnöjd nu. Har inget emot att lacka dem, det kan vara kul och bli snyggt, men då kunde jag lika gärna ha köpt ett part begagnade. Dessa från Vparts hade jag förväntat mig att de skulle vara i princip perfekta och bara gå att montera.

Får se hur jag gör, om jag antingen behåller dessa och lackerar dem eller om det blir en retur.
Igår rengjorde jag mattorna så gott det gick. Förarmattan har en massa ingrodd smuts som är skitsvår att få bort. Ska göra något mer försök en annan dag. Sen idag efter att jag hade monterat snow capsen så blev det en liten tur med bilen för att inviga dessa skydd. Åkte till en sjö för att ha badpremiär för i år (vet, jag är väldigt tidigt ute :D ) och sedan tog jag några småvägar hem som jag aldrig har åkt förr. Denna bil hör verkligen hemma på slingriga landsvägar och grusvägar. Jisses vad kul det är att köra då! :D

Som sagt gick en skruv till snow capsen inte att få dit, men Vparts var snälla och skickade en ny till mig så idag satte jag dit skydden. Det ser bra ut på håll men ser nog ännu bättre ut när de har lackerats i svart. Passformen var inte den bästa heller. Vet inte om det ska vara så men känns lite halvdant. Är inte så förtjust i hur man ska fästa dessa heller med skruvar och metallbitar som mothåll. Hur ser orginal snow capsen ut? Vad har de för fästen och är passformen bättre?

Bild

Bild

Bild

Bild
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 18

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]