Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tänkte att det var dags att börja göra iordning sommarbilen nu när sommaren snart är över :roll:

Så satte igång o skulle byta bussningar i framvagnen men det sket sig då ena bärarmen var halvt avrostad(förklarar varför framvagnen inte gick att ställa in) så blev att beställa 2 nya bärarmar, tur att jag redan hade beställt bussningar då de levererades utan :shock:

Bild

Sen skulle jag byta spindelleder men då är det något pucko som svetsat fast hållaren för spindelleden i fjäderbenet :-(O)

Bild

Blev att plocka fram vinkelslipen o kapa sönder hållaren.

Bild

dock måste jag byta benen då jag inte får ur de avdragna skruvarna, tur att det ligger ett par på bra o ha hyllan :)

Bild

Och bärarmar bussningar spindelleder på plats. blir byte av bromssköldar hjullager bromsskivor belägg slangar tillverkning av bromsrör o renovering av oken, kanske även byte av stabilisatorstagen. :-O)

Bild

//Andreas
Brorsan åkte till returbilen i örebro för att plocka komplett motorstyrning med kabelpiska till sin saab 9000 turbo med antispinn som krånglar så den ska konverteras till icke antispinn. så passade på att beställa några autoavbländande backspeglar till saab 9-5 då de passar i 9000, dock glömde jag be honom om speglar till v70 så fick fixa till ett fäste till saab spegeln i 945an men nu sitter den där tills jag får tag i en auto spegel till v70.

Bild

fästet blev en böjd plåt. vibrerar lite då vägarna är dåliga vilket ju aldrig händer i sverige :roll: :-(O)

Bild

Blev att använda skarvklämmor i taklampan till spänningen åt spegeln då jag HATAR strömtjuvar..

Bild
Fortsätter med några bilder på avrostning med hjälp av elektrolyt av 245ans bromsok..

Testade lite olika laddare och labbagregat men inget fungerade riktigt bra så brorsan hämtade mitt servernätagg som han hottat upp till 14v 45amper (12v 33amp från början)
Bild

Och då började det hända saker=)
Bild

Testade även att använda en zinkbit som offer anod och det fungerade men fälde inte ut något zink på oket så ska blanda till lite zinkklorid (zink+saltsyra) och skaffa amoniumklorid (salmiak) o blanda efter en guide jag hittat. Bild

//Andreas.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering