- tor 25 jun 2009, 19:54
#299050
Sorry, kan inte hålla ordning på alla Saabar som rasar :roll:
Nog för att det är bruksbilar vi pratar om, men nog ska de hålla ihop trots allt? Det är ju inte 20 år gamla bilar vi pratar om direkt. Nej, Saabs kvalitetsproblem i slutet av 90-talet och början av 2000 är tyvärr inte att leka med. Inte förrän -04 blev det väl egentligen ordning på 9-5orna. Då var det ju bara 7 år sedan den introducerades...
Min generella åsikt angående 2.0an är att det som privatperson inte är särskilt smart att privat köpa bilar som är mycket nyare än 2-3 år. Då har de tappat 50% av värdet medans bruksvärdet och skicket knappt är reducerat alls. Du som inte har tummen mitt i hand är inte heller beroende av garantier.
Ta min egen bil egen bil exempelvis, den har gått 11.000mil förutom 4-5 stenskott på huven så går det inte att skilja den från en ny. Förutom att prislappen har sjunkit med 200.000kr! Att stå för en sådan värdeminskning som privatperson är inte vettigt enligt mig.
Kollat på en lite äldre V50 förresten? Det skiljer knappt något alls (om man inte är volvofantast) mellan en facelift och icke-facelift på V50.
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V5 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... ?ca=11&w=3
Här har du för övrigt en ruskigt prisvärd facelift 2,0D: Annons borttagen,bilen såld /Grammse
Nog för att det är bruksbilar vi pratar om, men nog ska de hålla ihop trots allt? Det är ju inte 20 år gamla bilar vi pratar om direkt. Nej, Saabs kvalitetsproblem i slutet av 90-talet och början av 2000 är tyvärr inte att leka med. Inte förrän -04 blev det väl egentligen ordning på 9-5orna. Då var det ju bara 7 år sedan den introducerades...
Min generella åsikt angående 2.0an är att det som privatperson inte är särskilt smart att privat köpa bilar som är mycket nyare än 2-3 år. Då har de tappat 50% av värdet medans bruksvärdet och skicket knappt är reducerat alls. Du som inte har tummen mitt i hand är inte heller beroende av garantier.
Ta min egen bil egen bil exempelvis, den har gått 11.000mil förutom 4-5 stenskott på huven så går det inte att skilja den från en ny. Förutom att prislappen har sjunkit med 200.000kr! Att stå för en sådan värdeminskning som privatperson är inte vettigt enligt mig.
Kollat på en lite äldre V50 förresten? Det skiljer knappt något alls (om man inte är volvofantast) mellan en facelift och icke-facelift på V50.
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V5 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... ?ca=11&w=3
Här har du för övrigt en ruskigt prisvärd facelift 2,0D: Annons borttagen,bilen såld /Grammse
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i