Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har aldrig haft sådana själv, men vad jag hört så ska det göra rätt stor skillnad på väghållningen, om man justerar dom rätt.

Du borde kanske dock skaffa ett justerbart panhardsstag också så du får tillbaka bakaxeln i mitten av bilen igen, om den även är sänkt bak. Den stela bakaxeln flyttar ju sig åt höger när den fjädrar, så är bilen konstant sänkt så ligger bakaxeln åt höger och inte centrerat som den ska. Något typ ingen tänker på :)
Bästa vore ju watt-link eller 4-punkts så klart.
Jo, har bara hört gott om de justerbara stagen. Wattlänk hade ju varit optimalt, men har funderat även på ställbart Panhard. IPD
säljer ett fint justerbart med Polybussningar i båda ändarna. Jo, jag kör sänkt även bak, men bakaxeln ligger faktiskt jäkligt bra
centrerad ändå, skiljer på tre millimeter mellan sidorna. :)
Ja det är tyvärr sant. Var faktiskt med om att Volvo var billigare än Biltema på en luftnippel till bromsoket Volvo skulle ha 7kr styck och Biltema skulle ha 20 eller 25 kr för 2 stycken ändå så låg Volvos nippel i en påse det stod Volvo på överallt :shock: :mrgreen: .
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 291

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC