Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Siqqe
Har alla så här mycket problem med sin V70 som du har? Hur länge har du haft den?
Användarvisningsbild
av Brainy
Ähh, så farligt har det väl inte vart? Inte om man jämför med saabarna som jag ägt.

Det här är väl det första som inte är standardfel på modellen? Dessutom (om jag inte glömmer något) det första som jag fått betala själv så det känns inte så farligt.

Edit: Just ja, luftmassemätaren. Men det var ju bara glappkontakt och löste sig med lite kontaktfett.
av Siqqe
Brainy skrev:Ähh, så farligt har det väl inte vart? Inte om man jämför med saabarna som jag ägt.

Det här är väl det första som inte är standardfel på modellen? Dessutom (om jag inte glömmer något) det första som jag fått betala själv så det känns inte så farligt.

Edit: Just ja, luftmassemätaren. Men det var ju bara glappkontakt och löste sig med lite kontaktfett.
Ok. Kanske bara jag som har haft tur med alla mina bilar. Det enda jag har gjort med mina bilar (iofs bara 9 år) förutom att byta slitdelar är att fixa en glappkontakt till lambdasonden på en VW Lupo. ;)

Men verkligheten kommer väl ikapp mig också snart.
Användarvisningsbild
av ER
Där blev man lurad, trodde det var byte till 2010 rattstång med 2010- R-ratten som stod på menyn samt ev. R-design tavlor.
Användarvisningsbild
av joel80
Hahaha... nu kan det bli dyrt igen!
av Siqqe
xerent skrev:Ratt ska vara ratt, vet du :P
Hehe.
Användarvisningsbild
av daSea
Får man fråga vad du har för ET på dina fälgar? 8,5 x 20" var storleken på dem iaf va... De har inte skrapat i alls? Volvo vill ju att man monterar utslagsbegränsare på alla deras fälgar med bredden 8". De har ju ET 55 mm. Vilket ger 155 mm djup in från anläggningsytan mot navet. Har nu 8 x 18" med ET 45 vilket bara ger 145 mm djup in. Kan 1 cm mer ställa till det? De har aldrig tagit i med orginalchassi. Nu kommer jag sänka min 30 mm och eventuellt byta till Volvos Artio-fälg, 8 x 19" ET 55. Är rädd att det kommer skrapa i utan utslagsbegränsare...
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 59
Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2

Kamremsbyte var 14000de mil. ganska enkelt, men sk[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE