Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Vill bara "varna" dig att Biltemas oljetrycksmätare verkar visa lite hur den tycker, vet många som är missnöjda med den. Men lite
extramätare är alltid skoj att ha! :D Själv kör jag med VDO oljetryck och laddtryck mätare, tycker det är det viktigaste att ha koll på.
Har även en Biltema voltmätare, och den visar rätt mot multimetern i alla fall. :)
White skrev:Vill bara "varna" dig att Biltemas oljetrycksmätare verkar visa lite hur den tycker, vet många som är missnöjda med den. Men lite
extramätare är alltid skoj att ha! :D Själv kör jag med VDO oljetryck och laddtryck mätare, tycker det är det viktigaste att ha koll på.
Har även en Biltema voltmätare, och den visar rätt mot multimetern i alla fall. :)
Jaha det visste jag inte att deras oljetrycksmätare inte var någon höjdare har också en volt mätare från Biltema och den stämmer också väldigt bra överens med multimetern :)
Lucif3r skrev:Orginal oljetrycksgivaren sitter på ett rätt kasst ställe faktiskt, inget jag skulle rekommendera att försöka läsa ut några vettiga värden ur iaf.
Orginal oljetryckgivare är bara en på/av switch.
Aj då antar att det inte finns något bra ställe att hämta trycket ifrån då? Skulle ha monterat en sån där adapter eller vad det nu heter på oljefiltret som man kunde ta ut oljetemp och oljetryck på men det gick inte på min bil efter som att jag inte har ett "spin on" filter utan insatsfilter så den idén sprack också.

Var en sådan här jag tänkte på http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000030749/
Nu har bilen blivit lite julpyntad :D tycker själv att det blev jäkligt snyggt. Här kommer det en bild så ni också får se :) :wink:
Det är två adventsljustakar från Biltema som har fått sig två lager med röd nagellack och det blev grymt snyggt tyvärr så glömde jag kameran så den här bilden är tagen med min kassa mobilkamera.

Bild

Håller även på att monterar in volt och laddtrycksmätare halva jobbet är gjort.
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:dock är det ju tyvärr plåtisar med navkapslar på ska försöka att ta någon bild.
Det är ju så det ska vara :-)-) :-DD
haha ja :lol: hade jag haft mer tid i somras och råd så skulle jag nog ha lackat plåtisarna i samma färg som bilen :mrgreen:
White skrev:Då får du ju ha matchande tomtemask på dig när du kör nu då! :wink:

Du får lägga upp bilder på mätarna sedan då! :)
Haha ja blir kanske lite svårt att köra bil i en tomtemask :lol: :mrgreen:

Har kommit en bra bit på vägen med mätarna har till och med tagit en bild :)

Det är en del kablar här under :-O) Satte ett relä som ska gå till mätarna visst dom drar ju inte någon direkt ström men tänkte på framtida planer ifall man vill ha något mer i monterat :) Reläet kommer att ta sin styrspännig ifrån kablaget där extraljus kablaget sitter på monterat dvs den gula kontaktstycket med en rund grön prick på sig. Finns en kabel där som blir spänningssatt när man vrider till läge ett (radioläget).

Bild

Bild

Så här ser iaf mätaren för laddtryck ut har bara test monterat den för att se hur mycket bilen laddar kommer kanske att behöva göra en liten modifiering av hållaren till instrumentet får se imorgon när det är ljust ute. Tog iaf en test runda och bilen laddar 0,2-0,3 bar har för mig att den ska ladda 0,4 bar original har något fel på magnetventilen tror jag också har märkt att bilen drar som bara den ibland när man trycker gasen i botten för att nästa sekund avta. Hände samma sak engång nu under test rundan med laddtrycksmätaren inkopplad tryckte gasen i botten och vipps mätaren visade att bilen laddade 0,8bar i ungefär en sekund för att sen lägga sig på 0,2-0,3bar. Har en magnetventil liggandes så får väl ta och koppla in den och se ifall det blir någon skillnad :)

Bättre bilder kommer när allt är klart :D
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 252

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]

Dragvikt 850 vs. 940?

Förstärkningssats fanns till 850. Med de[…]

B30a i en 740?