av DayDreamer - tis 24 nov 2015, 20:58
- tis 24 nov 2015, 20:58
Lucif3r skrev:Hmmm...... Fascinerande... Förstår ändå inte hur det ska ha kunnat läcka så mycket ur blocket, utan att lämna minsta spår på varken röret eller blocket :???: Det är ju som sagt inget tryck i oljereturen, utan bara självfall.... Eller... Är din vevhusvent totalt igentäppt?Ja de är frågan det hade ju tryckt ur sig en del men då inte så mycket att det har märkts något på oljestickan direkt för stod jag och varvade bilen så var det tät men så fort jag började köra så började det att läcka det blev väl någon form av belastning. Nej vevhusventilationen är inte tät den fungerar utmärkt har provat med en påse och den sögs ihop väldigt snabbt :)
White skrev:Gott att du hittade felet! :)Ja det känns gött nu är det bara ombesiktningen kvar :)
SubMarine skrev:Håller sig felkoderna borta nu efter packningsbytet?Vet inte ännu, har inte hunnit att köra speciellt mycket än men däremot så har ljudet i kupén på bilen förändrats nu hörs det mer ett grovt ljud säkert tack vare poly bussningarna, förut var det liksom ett högt ljud men det kan ju förklara efter som jag såg när jag fick ner grenröret att den har läckt på fyra packningar av fem så det förklarar ju det lite högre ljudet :) återkommer om felkoderna kommer tillbaka eller ej efter några mer mils körning.
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)