Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
vette fan vad som spelades men vi lyckades hålla oss till enbart huven iallafall :lol:
nu blev det hög tid för lite tillbehör igen :)
Gjorde lite jobb åt Dalmans och fick ett pennfack för jobbet. Glödlampslådan hittade jag i min 745a men tyvärr saknas det lampor i den, någon som vet vad den ska innehålla?
Bild

tillverkade en adapter så jag kunde koppla in stolvärmen (som inte behövs mitt i sommaren :lol: )
Bild

Och jag byggde om B230F fästet till vakumklockan och kortade vajern så dom passar på en B234 :D Bra med ett löst extra insug som mall ibland :wink:
Bild

Och monterade hela rasket i min bil men naturligtvis fungerar den inte :roll: Suger jag i slangen rör sig klockan och det läcker inte så antagligen är det någonting i elväg som har ramlat lös. Ska undersökas i morgon
Bild
misstänker starkt att backventilen i bränslepumpen gett upp för det har blivit vansinnigt hårdstartad :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
en liten uppdatering med bild på en snabbtvättad volvo :D (som fortfarande ser förjävlig ut)
Bild

och min lilla glödlampsbox...
Bild

fanns med i vadis med en detaljerad beskrivning av vilka lampor den innehåller (står watt och sockel under "note")
Bild
så nu ska jag göra en liten lista med lampor jag ska köpa när jag åker på Biltema nästa gång och göra lådan komplett igen :)

Har fått fukt under golvmattan på förarsidan IGEN så en fin dag så är det väl bara att riva ur mattan, torka och kolla vart det läcker in den här gången :roll:
Började studera monteringsanvisningen för farthållaren idag och då såg jag att slingan för pedalkontakterna ska kopplas in på bromsljuskontakten och det kunde jag inte minnas att jag gjort.
Och mycket riktigt så hängde det väl en lös sladd på sista kontakten så nu fungerar farthållaren helt perfekt :D Blev lite trångt när tre kabelskor skulle samsas om samma stift så jag fick byta sida på kablarna till bromsljuset för att ens få dit dom men det gick till sist.

Känns väldigt skumt när man klickar i resume i 50 och den ska gasa upp till 90, speciellt i en 740 :lol:
Senast redigerad av 1 päpplet, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 75

98 oktan - er også skånsom mot drivsto[…]

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]