- tor 26 maj 2016, 22:45
SvenB skrev:För att jag tills för några veckor sedan ändå tyckte att bilen gick bra, kamremmen till trots. Sen började den ju låta, och då blev jag lite skeptisk. Sen när den inte orkade mer än 80 km/h, lät (gnisslade) så man nästan fick migrän, rasslade och hade sig, kände jag bara att det fick vara nog. Det är väl en 2 veckor sedan, och sen dess har den stått. Det är trots allt bara 5 km till verkstaden, och max hastighet dit är 50 km/h. Det ska den väl ändå orka. Den kanske "vilat sig i form" medan den stått nu också...... :roll: :lol:Lillarapunzel skrev:Man behöver inte vara bilproffs för att "hänga" här. Men det som fick mig att undra lite var just för att du sagt dig inte kunna något om bilar, men så enträget vägrat att ta till dig råden om kamremmen. NU har du ju, enligt egen utsago, gjort det. Det enda du hittills inte sagt dig göra är att låta bogsera bilen till verkstad, utan envisas med att skriva att du skall köra bilen dit då du får tid.SvenB skrev:I vissa lägen kan man misstänka att det är ett litet nättroll som skojar med oss. ??:-/ Men så illa är det väl inte :?:Jag är inget nättroll. Bara inget bil-proffs och utan körkort, med för mycket att göra och ständig tidsbrist.