Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
SvenB skrev:
Lillarapunzel skrev:
SvenB skrev:I vissa lägen kan man misstänka att det är ett litet nättroll som skojar med oss. ??:-/ Men så illa är det väl inte :?:
Jag är inget nättroll. Bara inget bil-proffs och utan körkort, med för mycket att göra och ständig tidsbrist.
Man behöver inte vara bilproffs för att "hänga" här. Men det som fick mig att undra lite var just för att du sagt dig inte kunna något om bilar, men så enträget vägrat att ta till dig råden om kamremmen. NU har du ju, enligt egen utsago, gjort det. Det enda du hittills inte sagt dig göra är att låta bogsera bilen till verkstad, utan envisas med att skriva att du skall köra bilen dit då du får tid.
För att jag tills för några veckor sedan ändå tyckte att bilen gick bra, kamremmen till trots. Sen började den ju låta, och då blev jag lite skeptisk. Sen när den inte orkade mer än 80 km/h, lät (gnisslade) så man nästan fick migrän, rasslade och hade sig, kände jag bara att det fick vara nog. Det är väl en 2 veckor sedan, och sen dess har den stått. Det är trots allt bara 5 km till verkstaden, och max hastighet dit är 50 km/h. Det ska den väl ändå orka. Den kanske "vilat sig i form" medan den stått nu också...... :roll: :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Haha villat sig i form det var något nytt :D ja en kan ju alltid hoppas :)

Kör med bilen till verkstaden du, jag håller iaf tummarna för att den går ända fram vol:-)
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Haha villat sig i form det var något nytt :D ja en kan ju alltid hoppas :)

Kör med bilen till verkstaden du, jag håller iaf tummarna för att den går ända fram vol:-)
Hahaha ja, hoppet dör ju aldrig iaf :wink:

Lär väl dock inte ha tid att köra den till Bilia förrän i juli... Och nu har jag dessutom fullt upp med att leta transport också, tillråga på allt (vill köpa en egen, och behöver dito snarast...)
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag vet inget om "sådana där" djur som bits där fram, sparkas där bak och är obekväma på mitten, men skulle aldrig låta bli att följa råd från dig som kan dessa djur. Det är jag för klok för. :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Lillarapunzel skrev:

Lär väl dock inte ha tid att köra den till Bilia förrän i juli... Och nu har jag dessutom fullt upp med att leta transport också, tillråga på allt (vill köpa en egen, och behöver dito snarast...)
Har du eget djur att stoppa in i den då? Var står det i sådana fall?
av Lillarapunzel
SvenB skrev:
Lillarapunzel skrev:

Har du eget djur att stoppa in i den då? Var står det i sådana fall?
Ja, jag har en egen häst? (HMM)
Har sagt det rätt många gånger tror jag........

Vill inte outa något som har med min häst att göra då han har ett unikt namn, och det är lätt att spåra upp vem jag är då också.
Användarvisningsbild
av SvenB
Okej. Jag har nog bott på den T-ort där Biliaverkstaden ligger som du funderar på ska laga din bil. Min hästtokiga dotter red på Skrävsta, så jag var bara nyfiken.
av Lillarapunzel
SvenB skrev:Okej. Jag har nog bott på den T-ort där Biliaverkstaden ligger som du funderar på ska laga din bil. Min hästtokiga dotter red på Skrävsta, så jag var bara nyfiken.
Jasså, vad kul! :D
Då gissar jag att du också räknat ut vad jag bor i för T-ort? :wink:
Användarvisningsbild
av svergie2
Lillarapunzel skrev:
svergie2 skrev:Hade det faktiskt kunnat vara om hon inte gjort tråden om sin 945. Annars hade jag definitivt trott att hon var ett troll vid detta laget.

Skickat från min Huawei Mate 7
Har jag haft en 945? :shock: ??:-/
Nej, en 940 sedan -97 aka. Skrotvraket Doddan...
Whatevs ;)

Skickat från min Huawei Mate 7
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Haha villat sig i form det var något nytt :D ja en kan ju alltid hoppas :)

Hahaha ja, hoppet dör ju aldrig iaf :wink:

Nej man får hoppas på det bästa :D

Ok skit i och kör den till verkstaden och bytt remmen själv :P :wink: här har du en bild på hur det ska sitta :mrgreen:
Bild

Det ser väl inte så svårt ut? :mrgreen: :wink:
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 159

Hittade du lösningen? Har också vatten […]

Tack för tipset. Det här är VEA-mot[…]

Dolda Vinkeln...