Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

StefanN skrev:Tid bokad för kontroll av växellådan, tycker den är lite för hårdhänt när den lägger i ettan vid nästan stillastående. :???:
Det har min alltid varit. Märks tydligast vid extremt långsam kökörning.
Ska tydligen finnas en mjukvara där parametern för nedväxling till ettan ändras. Läste något om att den ändrades från 1 MPH till 4 MPH? Minns inte exakt.

edit: var visst du som hade skrivit det. Testat låta adaptionsköra lådan? Finns en annan technical journal på det. Har inte hittat vad den gör dock. TJ29050

http://forums.swedespeed.com/showthread ... ost2555256

finns även en procdur i VIDA för att fixa hårda nedväxlingar men tror det bara gällde N-D och 5-4. Men en adaptionskörning om inte det gjorts?
Jag har haft 225km/h på mätaren i min XC60 och då drog den fortfarande hårt, men jag släppte av. Någon åkafortspärr märkte jag inte av vid 210 som den "skall" ha...

Men det är ganska ointressant, det är väldigt sällan jag behöver åka över 200km/h, redan där börjar det låta från panoramataket och det är lite för fort för biltypen, oavsett väg...
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 69

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]