Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Gott med lite fynd! :-)-)

Är det magnetventilen till laddtrycket? Inte funderat på en från ATM?
Har att funderat på ATM magnetventil men just nu är det alldeles för mycket pengar att kosta på än så länge. Kanske blir en sådan längre fram när jag har hittat vad som felar först på bilen.
Så nu är extraljusen på bilen igen dom blev även lackerade i samma färg som bilen blev mycket snyggare än mattsvarta som dom var förut. Sen så har jag även kopplat in extraljus knappen var väldigt smidigt bara att hitta kontakten för extratillbehör dra av skyddslocket sen koppla ihop den med kablaget till extraljusknappen och sen bara dra en kabel från reläet in till knappen i bilen och vipps så fungerar det klockrent :D :D.

Bild

Bild

Ena sidan full med strömställare bara andra sidan kvar tycker att det är mycket snyggare med masa knappar än tomma täcklock.

Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag har fullt med knappar på båda sidor :D . En på höger för USA blinkersen fram. Kan vara bra kunna släcka vid besiktning och om man blir stoppad av farbror blå :wink:
Blev snyggt med extraljusen :-)-) Sen har jag flyttat info knappen längst ut till höger så den är lättare komma åt :D
Får se vad det blir för knapp på den tomma platsen till höger. Jag har också flyttat ut info knappen åt höger så långt det går.
Ja då har jag börjat med att byta grenrörspackningar och inte är det direkt svårt som jag trodde att det skulle bli. Har fått isär allt och ska börja montera ihop allt imorgon, passade även på att fräscha upp grenröret, turbon och några rör med lite färg.

Bara rengjord och förbered för målning.
Bild

Tog ingen bild före på grenrötet men så här blev det iaf.
Bild

Så här blev turbon allt är lackat och står nu på torkning.
Bild
Ser trevligt ut men när du ändå hade isär skulle du bytt till japan grenrör och på med ett 19T aggregat :wink: .
Hoppas det är värmebeständig färg :roll:
Fan nu blev jag sugen på riva min i vinter och frächa till det lite. Du har dåligt inflytande på mig :lol:
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 252

Apersson850, du som vet det mesta, har du tips p&a[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Camber är ställbart på 240 så[…]

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]