Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Säg inte att du har varit där och vridit på starten :shock:
Nope. Menade att jag inte hört några smällar medan bilen bara stått.
Jasså nej det hörs inte, så hårt spänd är inte kamremmen.
Lillarapunzel skrev: Aja, det är ett senare problem. Har ändå inte tid förrän i juli att fixa den.
Du är väl medveten om att det kan bli tvärstopp på framhjulen om remmen smäller av medans du kör. Är du i en kurva så går det bara rakt fram och det kvittar med hur mycket du vrider på ratten, antingen så är det diket eller kollision med mötande bil eller ännu värre lastbil och då är det god natt sen :cry: Så snälla ring efter en bärgare eller bogsera bilen till verkstaden, för du utsätter både dig själv för fara och medtrafikanterna.
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu är det ju så att det rör sig om en automatlåda, så det tar inte tvärstopp. Men lådan mår nog inte så bra om motorn tvärstoppar. Men "den lilla damen" är ganska envis och vill inte riktigt ta till sig goda råd 8)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja just ja det var automat på denna bilen, ja då lär nog även lådan kanske göra sitt om nu remmen smäller av.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Sagt det innan men... Det är ju likabra att ni ger upp. Personen utan körkort, och som inte ens vet att en motor behöver olja(... seriously?), vet ju uppenbarligen mycket bättre än oss att remmen och rullarna kommer hålla................................
Användarvisningsbild
av SvenB
I vissa lägen kan man misstänka att det är ett litet nättroll som skojar med oss. ??:-/ Men så illa är det väl inte :?:
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:Sagt det innan men... Det är ju likabra att ni ger upp. Personen utan körkort, och som inte ens vet att en motor behöver olja(... seriously?), vet ju uppenbarligen mycket bättre än oss att remmen och rullarna kommer hålla................................
Hahahaha har jag någonsin sagt att jag vet bättre? Blå har ju stått i 2 veckor nu? Jag lyssnade ju på er?
Användarvisningsbild
av svergie2
Hade det faktiskt kunnat vara om hon inte gjort tråden om sin 945. Annars hade jag definitivt trott att hon var ett troll vid detta laget.

Skickat från min Huawei Mate 7
av Lillarapunzel
SvenB skrev:I vissa lägen kan man misstänka att det är ett litet nättroll som skojar med oss. ??:-/ Men så illa är det väl inte :?:
Jag är inget nättroll. Bara inget bil-proffs och utan körkort, med för mycket att göra och ständig tidsbrist.
av Lillarapunzel
svergie2 skrev:Hade det faktiskt kunnat vara om hon inte gjort tråden om sin 945. Annars hade jag definitivt trott att hon var ett troll vid detta laget.

Skickat från min Huawei Mate 7
Har jag haft en 945? :shock: ??:-/
Nej, en 940 sedan -97 aka. Skrotvraket Doddan...
Användarvisningsbild
av SvenB
Lillarapunzel skrev:
SvenB skrev:I vissa lägen kan man misstänka att det är ett litet nättroll som skojar med oss. ??:-/ Men så illa är det väl inte :?:
Jag är inget nättroll. Bara inget bil-proffs och utan körkort, med för mycket att göra och ständig tidsbrist.
Man behöver inte vara bilproffs för att "hänga" här. Men det som fick mig att undra lite var just för att du sagt dig inte kunna något om bilar, men så enträget vägrat att ta till dig råden om kamremmen. NU har du ju, enligt egen utsago, gjort det. Det enda du hittills inte sagt dig göra är att låta bogsera bilen till verkstad, utan envisas med att skriva att du skall köra bilen dit då du får tid.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 159
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]