Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

tjena.

Hade lite tråkigt idag så tog och åkte iväg en sväng å tog lite kort på bilen. :wink:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Synd bara att det där var innan jag bytte fälgar, där satt vinterdäck och vinterfälgar på.
Man ser verkligen att den måste sänkas, ser ju ut som värsta XC240n.

Och så får det bli en liten sneakpeak på fälgtanken...
Bild

Blanksvarta plåtisar, med snobbringar.
Konstigt nog så passade det jävligt bra på bilen, då resten av bilen är svart/crom.

:wink:

More to come!
tjena på er.

har bokat besiktning den 10 juni. Är inte lätt att hitta bes-tider nu.. finns knappt några om man inte vill åka 10mil för att besikta bilfan.
så får väl se om jag lyckas svetsa igen all rost som är på bilen, var mkt mer under än vad jag trodde.
Halva golvet vänster fram måste bytas, lite balkar som är har några hål, lite i hjulhusen, längst med hela plåten under baklysena är det massa småhål och en skärmkant som ska bytas. Sen är det säkert mer.
Satt och kollade på tidigare besiktningsprotokoll från 2006 och 2007. Bara massa "bra att veta" på rost på båda, inget annat.
Sen är det väl bara lite småfix såsom spolarmunstycken och lite sånt. Men frågan är väl om dom vill släppa igenom mig med den framrutan som sitter på nu, den är lite sprickig. Men det märks väl isf, annars får jag ta en ny på försäkringen.

Får väl se om jag kommer igång med rostlagningen i helgen. Om det blir så så kommer det väl en update då. :wink:
Nu händer det grejer igen.

Race:et mot tiden har börjat, 10 juni är det besiktning, och då ska jag förhoppningsvis vara klar.

Börjat laga upp all rost på biln.
Började väl med att laga lite småhål i ena hjulhuset. Sen gav jag mig på skärmkanten.
Första gången jag byter en skärmkant så kanske inte blev det bästa, men duger nog. :)
Blir att svetsa rost nästan varje dag denna vecka. Sen ge sig på dom andra småfelen.
Dock upptäkte jag idag att ena bromsen ligger på bak. Inte bra.

Kan väl bjuda på en bild på skärmkanten som den ser ut just nu.
Ska dock spacklas, fick lov att slipa mig igenom ett spackellager på 2-3mm för att kunna svetsa.

Bild

nog för mig, kom hem nyss från verkstan och klockan är nu 04:35.
Update kommer nog imorgon. :roll:
Haha 0435 hmm strax innan jag klev ur sängen :) Trevligt hoppas inte Bilprovarn är allt för grinig.
tråkiga nyheter.

F.o.m idag så har jag inte längre tillgång till något garage/verkstad.
Så nu kan jag inte fixa det sista innan besiktningen.
Så nu måste jag bli av med bilen innan bes på något vis eftersom jag är i stort behov av en besiktad bil.

Någon som känner sig manad till att ta över bilen?
Byter bort den mot nästan vilken besiktad och skattad/skattebefriad bil som helst nu.
Eller säljer den för tillräckligt många pengar för att köpa en. :(
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]