Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Värst vad alla lovprisar den här bilen, då. Kanske skulle försöka få den såld nu då...

Skämt åsido, visst, den är i helt okej skick, tyvärr finns det några repor i lacken som är lite tråkiga. Däremot kan meddelas att samtliga dörrsidor har undgått att bli "veckade", det är tydligen ett vanligt problem annars va? Nu är bilen dock uppe på hela 23 700 mil (har besiktningspapper som styrker miltalet).

Och visst, man kan diskutera kombi kontra sedan länge. Jag har dock alltid kört sedan-modeller.
Stagern skrev:
Du har fått tag i en fin 940 :) Är ingen älskare av 940 sedan tycker 945or ser bättre ut :)
Håller med 945:or är snyggare.
Men din 944 är jättefin faktiskt.
Men det fattas nåt som börjar på t :).
Tackar.

Vadå t?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
SEpaket skrev:Däremot kan meddelas att samtliga dörrsidor har undgått att bli "veckade", det är tydligen ett vanligt problem annars va?

Inte på 92or. Volvo böt klister ~95 till något miljövänligare skräp - det är det som inte håller och veckar sig.
Att det finns repor och småskit är väl rätt svårt att undvika, bilen är ju ändå 21 år nu :roll: , och jag förmodar att du inte ägt den hela tiden?
av SEpaket
Stagern skrev:turbo såklart :)
Oj, hade detta varit en turbo så hade den nog varit värd multum med tanke på miltalet.
Lucif3r skrev:Inte på 92or. Volvo böt klister ~95 till något miljövänligare skräp - det är det som inte håller och veckar sig.
Att det finns repor och småskit är väl rätt svårt att undvika, bilen är ju ändå 21 år nu :roll: , och jag förmodar att du inte ägt den hela tiden?
Jaha, det är så det är.

Värst vad du förmodar. Nej, denna har jag inte haft länge, det var min bror som hade den tills han föyttade utomlands. Dessförinnan har den ägts av bilfirman som ny (i vilket syfte vet jag inte, men den rullar 3 000 mil per år enligt pappren) och en landsortsboende dam som körde några hundra mil per år bara. Men min 850 är faktiskt närmast perfekt i lacken trots att den är 19 år gammal. Inte en repa. Den har jag ju dock haft många år och innan dess ägdes den av ett pedantiskt par som plockade ut bilen från fabrik.
Stagern skrev:Exakt det stämmer kolla bara på min 1997 den har veckat sig men jag kommer sy om min dörrklädsel snart
Du kanske skulle köpa dörrsidor från en tidigare årsmodell istället? Och byta ut klädselpanelen bara?
av SEpaket
Har alldeles för mig att mina är svarta. Eller i alla fall starkt mörkgrå.
av SEpaket
Var borta på middag igår och solen låg på garageuppfarten, så jag passade på att knäppa ett par bilder på bilen.

Bild

Bild
Fick parkera lite kreativt eftersom garageuppfarten antagligen är felkonstruerad.

Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]