Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Bild

Bilen fixad. De hade bytt olja i växellådan och smort växelwirarna.

Sen har jag putsat upp vinterfälgarna.
Användarvisningsbild
av Nexus
funderar lite på hur de smörjer virarna... det var länge sedan det fanns en smörjnippel på virar :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Dioderna är köpta på skruvat.se tror det var varianten med 5dioder i varje lampa.
Nexus. ja jag vet inte riktigt hur funktionen ser ut men nåt hade de smort i alla fall.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Å inte har jag ändrat profilbild än.
Däremot har jag målat bromsoken.
Silvergrå hammarlack blev det.
Lossade både ok och okhållare. Slipat och kört med stålborste så det tog lite tid. Men fint blev det. :)

Bild

Passade även på att byta beläggen fram. Hade köpt även till bak men där var 3/4 av beläggen kvar så jag tyckte det kändes onödigt.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo jag är nöjd än så länge.
Är ju lätt till att gasa på lite för mycket när det är fina vägar. Omkörningar är roligt :D
Tycker ändå inte den är så törstig. Kör i och för sig ganska mycket landsväg men jag brukar ligga på ca 8,5 l/100km och sambon på ca 8,0 enl färddator.
Tyvärr blir det ganska mycket körande på dåliga landsvägar, asfalterade 70-vägar som består av ett lapptäcke med lagningar och är i behov av lika mycket lagningar till. Då blir det lite jobbigt att ha sportchassi. Skulle man sen få för sig att köra på en väg där det är det är lite högt i mitten får man ta det jäkligt försiktigt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]