- sön 15 okt 2006, 21:28
#65187
Ptjaa, pillat lite bil på jobbet här nån kväll. Köpte ett par nya vinterdäck (bak)
Fram får duga så länge, får se hur mkt bilen plogar i vinter med dom...
Tyckte laddtrycket sjunkit lite väl mkt, samt att bränsleekonomin blev sämre än vanligt,
lite läkagetest hela vägen från LMM löste saken

Och här var felet
<-- telefonbild
Temporärt lagat nu iaf, så ja kan ta mej till å fårn jobbet å så.
Extraljusen har åkt på om ja inte nämnt det, och en hjuliställning är gjord...
Vakumslangarna åkte som en hagelsvärm under huven, så jag bytte dom
mot en underdimensionerad modell av dieselslang av nått slag, vävomspunnen.

Små buntband av 'kvalitet' håller dom på plats, räcker gott..
Lite annat småskoj då, inhandlat:
- Nytt omsvarvat svänghjul till 240mm lamell, enkelmasse, stumt.
- 712 tryckplatta, lätt beggad (100mil ca)
- 031-lamell, 240mm organisk, stum. (med ovanstående ska de iaf hålla 525nm)
- Utrampningslager
- Bakre vevaxeltätning samt packning till transmissionskåpan som den sitter i.
- Nya oringar till spridarna
- Ventilkåpspackning
- Insugspackning
- 12.9 svänghjulsbult
- 12.9 bult till tryckplattan
Svänghjul + tryckplatta ska dynamiskt balanseras i slutet av veckan förhoppningsvis, så jag får byta kopplingen, som nu är rätt slut..
Har beställt lite annat åxå,
- Alu-IC med 3" anslutningar 60x30 cm, 3" tjock.

billiga taikonmodellen från KLRacing.. 4" tjock behövs nog inte till min lilla fistrimning.
- 4st fina upphängningar till den ;)

- 2st slangar för flashig anslutning till IC'n

- 1st raducering, från utloppsdiam på kompressorhuset till 3" som tryckrören kommer bli

- 3" flexrör till avgassystemet som ska fixas till

- 3" "Metallisk högflödeskatalysator" har åxå beställts..

Så har jag gjort hjulinställning på bilen igår åxå, och så..
ptja de var väl det det..
//Erik
Fram får duga så länge, får se hur mkt bilen plogar i vinter med dom...
Tyckte laddtrycket sjunkit lite väl mkt, samt att bränsleekonomin blev sämre än vanligt,
lite läkagetest hela vägen från LMM löste saken

Och här var felet

Temporärt lagat nu iaf, så ja kan ta mej till å fårn jobbet å så.
Extraljusen har åkt på om ja inte nämnt det, och en hjuliställning är gjord...
Vakumslangarna åkte som en hagelsvärm under huven, så jag bytte dom
mot en underdimensionerad modell av dieselslang av nått slag, vävomspunnen.

Små buntband av 'kvalitet' håller dom på plats, räcker gott..
Lite annat småskoj då, inhandlat:
- Nytt omsvarvat svänghjul till 240mm lamell, enkelmasse, stumt.
- 712 tryckplatta, lätt beggad (100mil ca)
- 031-lamell, 240mm organisk, stum. (med ovanstående ska de iaf hålla 525nm)
- Utrampningslager
- Bakre vevaxeltätning samt packning till transmissionskåpan som den sitter i.
- Nya oringar till spridarna
- Ventilkåpspackning
- Insugspackning
- 12.9 svänghjulsbult
- 12.9 bult till tryckplattan
Svänghjul + tryckplatta ska dynamiskt balanseras i slutet av veckan förhoppningsvis, så jag får byta kopplingen, som nu är rätt slut..
Har beställt lite annat åxå,
- Alu-IC med 3" anslutningar 60x30 cm, 3" tjock.

billiga taikonmodellen från KLRacing.. 4" tjock behövs nog inte till min lilla fistrimning.
- 4st fina upphängningar till den ;)
- 2st slangar för flashig anslutning till IC'n

- 1st raducering, från utloppsdiam på kompressorhuset till 3" som tryckrören kommer bli
- 3" flexrör till avgassystemet som ska fixas till

- 3" "Metallisk högflödeskatalysator" har åxå beställts..

Så har jag gjort hjulinställning på bilen igår åxå, och så..
ptja de var väl det det..
//Erik
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?