Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Dags för en liten snabb resume av den senaste månadens arbete. Fick dit torpedplåten till slut.

Bild

Köpte en till amazon :D Står bredvid datorn som inspiration :)

Bild

Provmonterade fronten för att se så att allt passar och hamnar rätt. Huven lär justeras en del i höjdled på passagerarsidan, annars ser det bra ut.

Bild

Utsidan av balken

Bild

Har väl kanske 25cm kvar att svetsa men tar det samtidigt som jag ger mig på den andra sidan. Vi delar ju på svetsen i garaget och det är ju ett pusslande för att få folk att bli skapligt nöjda.

Bild

Har börjar plocka loss och märka upp inför att lyfta ur motorn för diverse jobb, men det blir längre fram någon gång. Tänkte bli klar med svetsandet först + att jag inte har handlat det som behövs till motorn heller.

Vill man se lite mer detaljerat vad som hänt och vad som kommer hända i fortsättningen så är det bara min tråd på gatbilar.se som kommer hållas aktivt uppdaterad: http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=10593
Användarvisningsbild
av Brainy
Det var tråkigt att du inte kommer uppdatera här längre, personligen så läser jag dina projekttrådar vid varje uppdatering men jag läser aldrig på gatbilar.se :(
av 2444ever
Du får väl göra jagrullartråden till din mastertråd, det är ju här dom riktiga kännarna finns :)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Dags för en liten uppdatering:

Bild

Istället för att kapa ur allting som jag gjorde på passagerarsidan så är tanken att bara byta dessa 2 plåtar på förarsidan.

Bild

Så det var bara att varva upp rondellen och börja kapa och dona, men även borra ur punktsvetsar.

Bild

Bild

Kapat - mätt - borrar ur punkter slipat - kapat lite mer - slipat lite till och ändå inte fått mer gjort. Tar tid att lista ut hur man ska göra det här utan att behöva kapa sönder hela bilen för att komma åt. Dessutom lade jag kanske lite väl mycket tid på att rädda en plåtbit som sitter på torpedsidan som håller vajern till huven :D

Bild

A-stolpen uppkapad och redo för invändig behandling.

Bild

Slipat och donat och sen lagt ett stadigt lager grundfärg och det bara lite slipning som behövs innan svets.

Bild

Börjat punkta på utsidan. Hålen som är borrade är för att kunna punkta fast fästena på insidan igen. Har falsat plåten för att den ska ligga emot in mot fästena och för att göra svetsningen enklare.

Bild

Lär ju svetsas lite på insidan med.

Bild

Börjar likna en a-stolpe igen. Inte färdigsvetsat på insidan pga strul med slipmaskinen. Har efter denna bild togs börjat mäta inför kapningen av plåten ovanför samt bockat en plåt dit och gjort lite annat smått pyssel inför det. Har inte valat kapa nåt mer innan jag fått dit en del plåt så att inte stolpen tappar all stadga.

Har även hunnit med att köpa en frampoiler som visade sig vara till 140 :/ Har även plockat ur kylare och börjat punkta igen en del missprydande hål annat lite annat smått och gott.
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Jäkligt fin bil, bra inredning, alltid ett + när man ska renovera. Förstår ditt dilema med P1800, dom har någon konstig makt över oss volvo dårar men en bra renoverad amazon ligger inte långt efter. Ett tips om minnet från din morfar kan ju vara att scanna in texten från pärmen och sätta någonstans, går ju att minska ner i storlek så att det passar på lämpligt ställe. /Clas
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Fjærer foran V90 CC T5

Hei, har en defekt fjær foran på min V[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Jag har gjort CEM under handskfacket, den var &a[…]

Det lilla plastlocket sitter med en hake på […]

Tre år med Volvo V90 CC