- tis 25 okt 2011, 11:06
Fått tag i Garage!!
Så nu står bilen i garaget! Så jävla underbart. Aldrig mer att jag skruvar utomhus! Så sjukt nöjd är jag nu.
Nu kommer bilen att tas isär och allt skall göras ordentligt! Saker ska blästras å fixas till topp skick! Inget halvfärdigt skit nu.
Måste nästan berätta om gårdagen, fifasen!
Åkte 5 mil enkel resa vid 12.30 å hämta kärran. 2 axlad skitkärra från tidigt 80tal. Kom halvvägs, då såg ja att det rök som satan från vänster bakdäck på kärran. Däcket vobbla å det rök jävlar. Stanna å gick å kolla, då satt hela däcket löst. Hjullagret helt mos. Kul. Lossa däcket, å hela bromspaketet följde med. Fick köra kärran på 3 hjul sista 2 milen.
Kom fram tillslut, ringde ägaren te kärran å berätta allt. Visade sig att han hade en gammel kärra med hjullager å allt hemma hos han, så det var bara att lossa kärran å dra hem till han igen å skruva av lager å allt. (på en rostig gammel skitkärra det med)
1½ timme senare anländer jag till kärran med trasigt lager, lyckas tillslut byta skiten efter mycket svordomar och inga avdragare. Väldigt begräsnad med verktyg med dessutom.
Tro på fan att ja glömde vinchen med hos han, men vi lyckades iaf få upp bilen på kärran efter mycket om och men. Bäcksvart ute kl 19 å vi begav oss mot garaget. Kl 21 var jag hemma, helt slut i kropp å själ, men nu står bilen där! Smile