Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nilaya
Nightmare89 skrev:Vi vill ha bilder nu :P :D :D
Bilder kommer!

Bultat fast grenröret idag samt tryckt dit packningarna. Gjorde även lite småpyssel med fastsättning av diverse prylar.

I morgon ska ja åka till Bilia i Skövde och beställa nytt inloppsrör för oljan till turbon. Sen nya banjobult + kopparpackningar till detta och i veckan får jag förhoppningsvis hem dom nya tryckrören.

Luktar uppstart!
Användarvisningsbild
av Nilaya
Fått tag i Garage!!

Så nu står bilen i garaget! Så jävla underbart. Aldrig mer att jag skruvar utomhus! Så sjukt nöjd är jag nu.

Nu kommer bilen att tas isär och allt skall göras ordentligt! Saker ska blästras å fixas till topp skick! Inget halvfärdigt skit nu.

Måste nästan berätta om gårdagen, fifasen!

Åkte 5 mil enkel resa vid 12.30 å hämta kärran. 2 axlad skitkärra från tidigt 80tal. Kom halvvägs, då såg ja att det rök som satan från vänster bakdäck på kärran. Däcket vobbla å det rök jävlar. Stanna å gick å kolla, då satt hela däcket löst. Hjullagret helt mos. Kul. Lossa däcket, å hela bromspaketet följde med. Fick köra kärran på 3 hjul sista 2 milen.

Kom fram tillslut, ringde ägaren te kärran å berätta allt. Visade sig att han hade en gammel kärra med hjullager å allt hemma hos han, så det var bara att lossa kärran å dra hem till han igen å skruva av lager å allt. (på en rostig gammel skitkärra det med)

1½ timme senare anländer jag till kärran med trasigt lager, lyckas tillslut byta skiten efter mycket svordomar och inga avdragare. Väldigt begräsnad med verktyg med dessutom.

Tro på fan att ja glömde vinchen med hos han, men vi lyckades iaf få upp bilen på kärran efter mycket om och men. Bäcksvart ute kl 19 å vi begav oss mot garaget. Kl 21 var jag hemma, helt slut i kropp å själ, men nu står bilen där! Smile
Användarvisningsbild
av Nilaya
Nu är alla tryckslangar monterade. Hade över en polare från jobbet som fick hjälpa mig kolla om jag fick gnista osv när ja vred på nyckeln och det var inga problem. Nu återstår det bara att slå i 10-15 liter bensin så kan jag teststarta bilen.

Dock så är nästan inga vakumslangar inkopplade. Ska åka till garaget i morgon och montera DP och lite vakumslang. Dock så kom jag på idag att jag saknar den långa kylarslagen, men ska se om jag får tag i en i morgon. Så förhoppningsvis blir det uppstart i morgon! :)
Användarvisningsbild
av Nilaya
Om jag får tag på kylarslangen så ska jag försöka få ihop ett filmklipp när jag startar upp den. :-)
Användarvisningsbild
av Nilaya
Skulle starta bilen idag. Men så får jag inte fram någon matning till bränslepumpen. Inga felkoder och har provat 3 olika relän. Suck...

Någon som har ngn teori?
Användarvisningsbild
av Nilaya
Ravi skrev:Kollat säkringar?
Självklart :)

Kollat spänningen till kontaktstycket, = 0, även om jag stänger av och på tändningen, eller vrider på starten. Helt dött. Det klickar i relät 103 (Bränslepumpsrelät) när jag vrider av och på där. Så vetifasen vad det kan vara för fel. Kabelbrott mellan relä och pump ?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]

Låter rimligt, känns starkt som att fel[…]

Idag när vi hämtade hem en häst l&a[…]

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]