Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jobbigt med körförbud :|

Halvljus är stora reflektorn, helljus lilla övre reflektorn och dimljus den som är nedanför helljuset, har du något mer än så?

/Kalle :)
Användarvisningsbild
av Ståhl
Tack Kalle.

Men vart tog dessa hederliga hel/halv i en reflektor vägen? :cry:

Vilket jävla smartskaft som måste ha kopplat in detta, som det är nu så sitter helljuset på dimljusknappen :???:

EDIT: tror du hade lite fel där Kalle :lol:
Fick det förklarat för mig att det sitter 4st helljuslampor på dom där..
Hel/halv i stora, högst upp i hörnet är det hel också.. sen längst ner i hörnet är det dimljus. :wink: :-O)
hmm jaha,

fick för mig att göra ett ryck med elproblemen när det gäller lysena.
Alltså, jag fick ett tips om varför det var som det var, och det kunde vara en gul kabel som går mellan blinkersspaken ner till hel/halvljusreläet.
Men jag har mätt upp den kabeln (tror jag) och den verkar vara intakt. Så jag tog isär lite mer grejer och kollade lite under elcentralen.
Så upptäkte jag dessa jävla halvkopplingar.

Bild
två gråa kablar är inkopplade på grön och grönblå. ?:-/

Bild
En blåvit kabel (samma färger som är till hellyset) inkopplat på en plusledning till vridgrejen för lysena.

Bild
Sen läste jag någonstans att säkring 25 gjorde så att det blev automatiskt halvljus när man bara hade tändningen på med säkringen i eller ur.

Så vad kan man dra för slutsatser av detta då?
Jo, troligtvis så är det detta som orsakar så att lysena lyser hejvilt.
Frågan är bara, om jag ska koppla ur dessa "extrakablar" som är inkopplade dit dom inte ska vara inkopplade, så måste dom ju gå någonannanstans.
Men frågan är ju då, vart ska dom gå? Det är dom två gråa och den blåvita som syns på bilderna jag menar.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

Vill minnas att min 854 automat vägde runt 87[…]

230fk går snålt

Ja då borde det ju vara LMM, den ska ju ha k[…]

Jag söker komplette spridarhållere for […]

Så var den här sagan slut efter ca 18 m[…]