Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Antonn
Fors skrev:Någon form av ko/tjur tror jag det är??

Synd att du bor så långt bort "cybermunk" annars hade man kunnat hjälpa till!

Har tyvärr inte kommit iväg till garaget idag men har ändå fått lite gjort!
Har städat ur bilen och damsugit samt rensat handsfacket på gammalt skräp från tidigare ägare.. låg kvitton från år 2000 så nog har de varit o-rört :D

Har även provat att sätta in mina gamla 5,25;or i bakdörrarna för att se hur det blir rent basmässigt då det saknas pytte pytte lite från framsystemet i botten.. (kör dom bak i LPF mode) Blev sjukt go skillnad!!

Har även hunnit byta generator på en kompis 740 ;)
Woho byta ut fungerande delar är alltid lika kul :D haha :p Men blev faktiskt grymt ljud med 5.25orna i bakdörren :) Skrammelskrammel
av Fors
cybermunk skrev:Anledningen till att jag inte kan montera stora högtalare i skuffen ligger i att jag med jämna mellanrum kör STORA saker. bland annat Rullstol Rollator. och även lite annat som e skrymmande.
Tråkigt! Varför inte bygga en front sub alt guta en låda i sidan av bagaget? tar ju minimalt med plats!
av Fors
Hur mycket tur har man om höger framok slits av från sin plats och ser till så hela hjulhuset blir demolerat?

-Slagit hål i hjulhuset
-Skadat fälgen grovt på insidan
-Skivan är paj
-Klossarna åt h*lvete
-Spindelled knäckt
-Fjädern blev till och med knäckt!
-Skador på dämparen
-Slet upp däcket ganska duktigt desutom!

Såg ut som ett mindre krigsfällt när jag fick av fälgen!

Men men.
Nu står den iaf upppallad och har påbörjat renoveringen av den!
Hade tänkt även byta bromsar bak och när jag ändå måste byta ut ena fjädern varför inte skaffa sänkfjädrar?
Skall svetsa i båda hjulhusen som det är rostskador i och gå igenom bakre hjulhusen samtidigt och göra i ordning ALLT framför vindrutan. Kommer även försöka få i ordning på lacken runtom om jag har tillgång till det när den är uppe på pallar!

SKAM DEN SOM GER SIG!!
av Fors
Lite mörkt nu för att ta bra bilder!
Mina bromssköldar vet jag inte vart dom tagit vägen heller :(
av Fors
Så då har det hänt lite grejer!
Har införskaffat nästan allt jag behöver nu!
Får hem de sista bitarna imorgon och sätter igång nu ikväll att montera ihop så mycket som går!

Bild
Nästan alla delar, gamla OK som jag aldrig kommer använda ligger längst till vänster.

Bild
Eftersom ena fjädern fram var knäckt sen innan så passade jag på att införskaffa sänkningssatser :)

Bild
Hjälm och handskar är gamla och nu kan vi ha kul hemma också! :)
av Fors
Luftning av bromsarna fram påbörjas nu! tar bilder på hur det ser ut i hjulhusen när jag går ut nu i regnet ;) :)

Sen blir det bakbromsarna som skall få sig en j*vla omgång! :)
av Fors
Har luftat systemet nu och allt är helt och fint men fan i helvete heller att det ska fungera..
Har inget läckage någonstans och ingen luft i systemet men ändå tar bromsarna knappt när man har pedalen i botten.. lägger upp bilder så fort jag hinner ikväll.

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]