Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Iochmed våren ökar intresset markant... och skrämmer därför liv i denna tråd igen.
Har inte gjort något mer på bilen sen senast, inget visuellt iallafall, har bytt handbromsvajer och lite annat skit som behövdes inför besiktningen bara.

Nu har jag dock hamnat i ett dilemma. Åker med största sannolikhet och köper mig en 855 GLT i veckan. vet dock inte vilken av dem jag ska ha som bruksbil och vilken som ska få stå...

Fördelar med SE'n är att den är nyare (96:a mot GLTn som är en 93:a), Gått nästan 20 000 mil mindre (30 000 mot GLTns nästan 50 000)

Fördelen med GLTn säger ju sig själv, typ 30 extra hästkrafter.

En annan trist historia är att jag inte kan smaska på mina 17" på GLTn då den är 4bultad.
Användarvisningsbild
av Dalmans
Har en kompis som visste lite mer ang GLT:n som inte jag visste..
Skiter i extrabil och bränner iväg till Biltema vid lön och shoppar lite till SE:n istället...

Funderar på att tona om rutorna, det är nån lila nyans i den befintliga toningen som jag inte är så nöjd med. vill dessutom ha 7 rutor tonade, och eventuellt en bord i framrutan...
Användarvisningsbild
av Dalmans
Bytte dämpare för typ 4-5 månader sedan, valde biltemas av den enkla anledningen att dem var billigast.
nu började det knacka bak i skuffen lika som det gjorde då jag bytte senast och jag vart rätt less, nog för att jag inte har några som helst förhoppningar om att biltema-dämpare ska hålla nå oerhört länge så hade man ju kunnat önska mer än 4-5 månader och under 1000 mil.

Satte mig vid datorn, skruvat.se och la två dämpare i kundvagnen, kom på den briljanta idén att kanske kolla först om det verkligen var dämparna, rev upp inredningen i skuffen, och fann till min stora glädje att det enbart var ett av de övre fästena som gett vika.

Med andra ord 149:- istället för 1300:- för nya dämpare.
Vilken lycka, min ekonomi hade inte tillåtit mig att köpa dämparna, men va skulle jag ha gjort.

Nästa månad ska jag belöna min bil med nått riktigt smaskigt. ett par fräscha dimmljus kanske? eller fusk-xenon? Vinge?
Vad tycker ni?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Är alltid roligt när problemen är billiga att fixa :)

En vinge skulle göra mycket för utseendet 8)

Hur låter missljudet? Klonk eller knarr? När uppstår det, vid små eller stora gupp? (Tror jag har något liknande ljud)

/Kalle
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Låter ungefär som mitt ljud. Nåja ska byta stabilisatorstagen i vår, då får jag se om det fortsätter. Märkligt nog har det varit tyst hela vintern då det varit kallt.
Användarvisningsbild
av Dalmans
Paket på väg hem!

Beställde nya centreringsringar till sommarfälgarna...
köpte på gummihuset.se och dom sålde för 50 kr styck. frakten gick på 75 spänn.
tyckte ändå det kändes som ett rimligt pris, trots att jag tycker 75:- för att skicka några plastringar var aningen dyrt.
fanns även på realcar.se för 29 kr styck men där fanns inte min diameter

Diametern till mina BSA fälgar var 66,3 m.m. om nån behöver veta det.

Fan dock att man inte var ute i bättre tid, hade velat smaskat på sommardäcken nu i helgen, men nu får man väl vänta någon dag extra.

Har även precis flyttat och fått ett erbjudande om gratis hjulskifte. jag drar mig verkligen inte för att byta däck, men får jag det gratis måste jag nästan låta dem göra det. kan jag passa på att tigga åt mig en gratiskontroll av balanseringen på däcken. minns att det durrade lite i höstas.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 46
Påställning/besiktningsfråga.

som @Lövet skrev. vem som helst kan besikta. […]

230fk går snålt

Allra lättast är nog att skruva loss hel[…]

Växellådan behöver inte vara d&a[…]